teaser.jpg teaser.jpg

Konferencja technologiczna: Poczta Polska mobilna, cyfrowa i dla sektora e-commerce

Elektroniczne awizo, skuteczny system śledzenia i ekspansja na rynku e-commerce to efekty realizowanej przez Pocztę Polską strategii rozwoju biznesu pocztowego. O nowościach dla klientów i trendach na rynku pocztowym rozmawiali uczestnicy II Forum Technologicznego – Poczta XXI wieku.

Tradycyjny rynek usług pocztowych dynamicznie się zmienia pod wpływem cyfryzacji, szybko rozwijającego się e-commerce i rosnącego dostępu do stacjonarnego i mobilnego Internetu. Dlatego firmy pocztowe coraz większy nacisk kładą na komercyjne e-usługi i e-government. Biznes pocztowy musi się tak zmieniać, aby zapewnić klientom jak największą wygodę i dostęp do produktów on-line.

Poczta Polska z platformą Envelo, oferującą elektroniczne usługi pocztowe i dodatkowe ułatwienia takie jak elektroniczne awizo, system śledzenia przesyłek czy bogatą ofertę dla sektora e-commerce, to odpowiedź na trendy rynkowe – powiedział Marek Cynowski, odpowiedzialny za rynek e-commerce w Poczcie Polskiej.

Na tak dynamicznym rynku operatorzy pocztowi mają szansę na skuteczną walkę o klienta. Ich atuty to duży zasięg, rozwinięta służba doręczeniowa, zaufanie do marki i kompleksowa obsługa logistyczna. Zmieniają się również placówki pocztowe. Są wygodniejsze i oferują oprócz tradycyjnych usług także produkty bankowe i ubezpieczeniowe. Coraz więcej operatów ma już kompleksowe usługi e-government. Dla klienta - obywatela to możliwość otwarcia w placówce działalności gospodarczej, poświadczenie profilu zaufanego, uzyskanie wypisów z państwowych rejestrów lub otrzymanie paszportu.

Paczka dostarczona do bagażnika

Wystąpienia w czasie konferencji dotyczyły także nowinek technologicznych. Jako przykład dopasowania do oczekiwań klientów uczestnicy podawali nowe pomysły na dostarczanie paczek. Wśród nich jest np. możliwość pozostawienia paczki w bagażniku auta klienta e-commerce. Po zakupie kurier na podstawie lokalizacji auta zostawia w jego bagażniku przy pomocy klucza cyfrowego zakupiony towar (technologia „roam delivery”).

Forum Technologiczne Poczta XXI wieku to największe wydarzenie konferencyjne poświęcone zagadnieniom cyfryzacji usług pocztowych, mobilności, poczcie hybrydowej, obsłudze sektora e-commerce, automatyzacji procesów pocztowych i innym innowacjom na rynku pocztowo-kurierskim. W tym roku Poczta Polska była platynowym partnerem tego wydarzenia.

Załączniki

eINFO: awizo.jpg

jpg 212,0 kB Pobierz
 automat do nadawania przesyłek.jpg

automat do nadawania przesyłek.jpg

jpg 224,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.