Konferencja Rynek Usług Pocztowych: Poczta skutecznie odpowiada na zmiany trendów

– Poczta Polska od dwóch lat skutecznie wdraża strategię polegającą na rozwoju najbardziej perspektywicznych segmentów biznesu. To rynek paczkowo – kurierski, usługi bankowo-ubezpieczeniowe oraz logistyka  – powiedział Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej, w czasie konferencji „Rynek usług pocztowych w Polsce”.

18 września pod honorowym patronatem prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej odbyła się IX edycja konferencji „Rynek usług pocztowych w Polsce”. W czasie prezentacji Łukasz Gołębiowski zapowiedział, że Poczta Polska jeszcze w tym roku zaproponuje nowe e-usługi. – Nie zapominamy także o rynku tradycyjnej korespondencji na którym mamy najsilniejszą pozycję – podkreślił.

Wystąpienia w czasie konferencji dotyczyły zmian w prawie pocztowym oraz doświadczeń operatorów działających na zliberalizowanym od 1 stycznia 2013 roku rynku. Konferencja „Rynek usług pocztowych w Polsce” stanowi największe tego typu wydarzenie dla sektora usług pocztowych, kurierskich, kolporterskich i dystrybucyjnych w Polsce i aspiruje do miana największej konferencji pocztowej w Europie Środkowej. W tym roku Poczta Polska była platynowym, a Bank Pocztowy – złotym partnerem tego wydarzenia.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.