Klienci Poczty Polskiej coraz chętniej korzystają z transakcji mobilnych BLIK
Płacenie kartą czy telefonem to oszczędność czasu, wygoda i bezpieczeństwo. Klienci Poczty Polskiej mogą korzystać z terminali płatniczych w ponad 4,6 tys. placówek i u 3,5 tys. kurierów. Z płatności BLIK, która dostępna jest na poczcie od półtora roku, klienci placówek pocztowych korzystają coraz częściej.
Poczta Polska wprowadziła opcję płatności za pomocą telefonu przy użyciu systemu płatności BLIK we wszystkich swoich placówkach pocztowych w marcu 2017 r. Posiadacze smartfonów z aplikacjami mobilnymi (z funkcją BLIK) banku, z którego usług korzysta, mogą wygodnie i szybko zapłacić za towary i usługi zakupione w pocztowej placówce. Dodatkowo od listopada 2017 r. mogą płacić tak u kuriera - przy odbiorze paczki pobraniowej.
Dzięki funkcjonalności BLIK można dokonać płatności bez używania gotówki czy karty płatniczej. W celu realizacji transakcji klient powinien poinformować sprzedawcę, że chce zapłacić za pomocą BLIK-a, a następnie wygenerować w aplikacji BLIK kod i wprowadzić go na pinpadzie. Finalnie, kupujący zatwierdza transakcję na swoim urządzeniu mobilnym.
Klienci Poczty Polskiej, od momentu uruchomienia płatności bezgotówkowych w placówkach pocztowych, zrealizowali już blisko 18 mln transakcji kartami płatniczymi. Miesięcznie realizują ponad 1 mln płatności.
Transakcje kartą lub BLIKiem to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską, krótszy czas obsługi klienta oraz możliwość skorzystania z innych usług realizowanych za pomocą terminali POS takich jak np.: cashback, kody paysafecard czy wypłata gotówki z bankowej karty płatniczej. Klienci mogą także bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe).