Klienci mogą już korzystać z elektronicznego potwierdzenia odbioru listów poleconych

Poczta Polska w coraz większym stopniu przenosi swoje działania do internetu. Elektronizacja jest jednym z priorytetów strategicznych Spółki i receptą na zmieniające się trendy. Klienci biznesowi Poczty właśnie otrzymali możliwość korzystania z usługi elektronicznego potwierdzenia odbioru listów poleconych. Korzyść? Krótszy obieg informacji, likwidacja papierowej „zwrotki” i wymierne oszczędności po stronie kosztów.

Poczta Polska po raz pierwszy wprowadziła elektroniczne potwierdzenie odbioru przy obsłudze przesyłek poleconych nadawanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Teraz usługa jest dostępna dla wszystkich klientów biznesowych.

 – Elektroniczne potwierdzenie odbioru znacząco skraca obieg korespondencji i zapewnia komfort w postaci pełnej informacji o statusie doręczenia przesyłki poleconej z opcją potwierdzenia odbioru. Naszym klientom oferujemy obniżenie kosztów prowadzenia biznesu i pełną informacją o statusie przesyłki – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Szybciej i taniej dla klientów

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru jest znacznie szybsze od papierowej, żółtej „zwrotki”, której czas przesłania wynosi minimum 3 dni. Teraz informacja o odbiorze listu poleconego jest udostępniania praktycznie od ręki. Nowe rozwiązanie jest także tańsze od papierowego potwierdzenia. W wersji podstawowej kosztuje 1 zł, zamiast 1,90 zł. Usługa stosowana jest do przesyłek poleconych oraz przesyłek firmowych poleconych.

Pełna informacja o przesyłce poleconej

Usługa Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru polega na udostępnieniu nadawcy informacji o stanie realizacji doręczenia przesyłki wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Nadawcy  mają do wyboru dwa rodzaje pakietów: podstawowy i rozszerzony. W obu przypadkach otrzymują informację o dacie doręczenia przesyłki, nazwisku odbiorcy lub powodzie i dacie zwrotu przesyłki. W pakiecie rozszerzonym dodatkowo uzyskują dane na temat daty i miejsca pozostawienia zawiadomienia o próbie doręczenia przesyłki adresatowi, daty i miejsca pozostawienia powtórnego zawiadomienia, miejsca przechowywania awizowanej przesyłki oraz terminie jej odbioru.

Przesyłki nadasz elektronicznie

Przyszłość pocztowa jest w elektronizacji, która będzie alternatywą dla tradycyjnych usług.
Dla klientów biznesowych Poczta Polska oferuje już teraz szereg ułatwień, które przyspieszają proces nadawania przesyłek. Jednym z nich jest aplikacja „Elektroniczny Nadawca”. Użytkownik korzystający z aplikacji ma możliwość rejestracji przesyłek, generowania dokumentów nadawczych w formie elektronicznej i automatyczne przekazywanie pliku z przesyłkami do wybranej placówki pocztowej.  Rozwiązanie to w połączeniu z maszynami frankującymi daje klientom możliwość samodzielnego przygotowywania przesyłek do wysyłki wraz z uiszczeniem opłaty. Maszyna frankująca pozwala klientom na naniesienie znaku opłaty za przesyłkę, daty nadania oraz nazwy i adresu nadawcy. W tym obszarze Poczta Polska również umożliwia klientom biznesowym automatyzację udostępniając zdalnie doładowywanie przedpłatą maszyny do frankowania. Jest to nowe rozwiązanie zapewniające uproszczenie metody dokonywania rozliczeń z klientami.

W stronę e-usług Poczty

Poczta inwestuje i rozwija także segment e-usług pocztowych. W ubiegłym roku wprowadziła do oferty Przesyłkę Hybrydową, czyli połączenie elektronicznej procedury wysyłania listu i jego fizycznego dostarczenia. Jest to usługa kierowana do klientów masowych, np. urzędów administracji państwowej, samorządów, banków, firm ubezpieczeniowych, czy operatorów telekomunikacyjnych. W tym roku uruchomiony został także serwis neoKartka.pl, za pomocą którego każdy może przesłać, elektroniczną kartkę pocztową, która w fizycznej formie zostanie doręczona do adresata.

W przyszłości pojawią się kolejne e-usługi - np. eList, czy ePodpis. W pierwszym przypadku będzie to odpowiednik tradycyjnego listu, tyle że wysyłany drogą elektroniczną. Treść listu będzie szyfrowana i podpisana cyfrowo, co ma zapewnić bezpieczeństwo i poufność przesyłanych danych. Z kolei ePodpis umożliwi np. podpisanie umowy na odległość czy zweryfikowanie i zarejestrowanie dokumentu elektronicznego. Później strony będą mogły sprawdzić jego autentyczność oraz potwierdzić rejestrację i jej czas. Ponadto Poczta Polska chce poszerzyć funkcję okienka pocztowego o element e-urzędu.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.