Klienci chcą być bardziej samodzielni

Klienci Poczty Polskiej chcą być bardziej samodzielni. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród uczestników XXIII Forum Ekonomicznego w Krynicy – Zdroju, którzy odwiedzili zaprezentowaną tam modelową placówkę Poczty Polskiej. Wyniki te potwierdzają wcześniejsze badania zrealizowane przez firmę badawczą MillwardBrown.

Wygląd nowych placówek Poczty Polskiej oceniono na poziomie bardzo dobrym i raczej dobrym (74 proc. i 26 proc.). Ponad połowa respondentów (52 proc.) za ich największy atut uznała brak tradycyjnych okienek w placówce i możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiem Poczty Polskiej. Doceniane były także możliwość samoobsługi (32 proc.), m.in. poprzez wprowadzenie modułu do samodzielnego nadawania listów i paczek.

Za sprawą nowych technologii w zachowaniach konsumenckich dokonuje się ogromna zmiana. Klienci usług masowych chcą być coraz bardziej samodzielni, niezależni, z nieograniczonym dostępem do usług. Dostawcy muszą dopasować do tego swoje strategie – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej S.A. odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Odwiedzających modelową placówkę pytano także o ocenę możliwości wprowadzenia rozwiązań z zakresu e-government, nad którymi obecnie pracuje Poczta Polska. 88,7 proc. badanych jest zainteresowanych uzyskaniem w placówce Poczty Polskiej dokumentów z rejestrów centralnych, takich jak KRS, KRK czy Urząd Skarbowy.

Ankietę oceniającą nowy wizerunek Poczty Polskiej przeprowadzono podczas XXIII Forum Ekonomicznego w dniach 3-4 września 2013 r. Wzięły w nim udział osoby, które odwiedziły mobilną placówkę Poczty Polskiej.

Podobne pozytywne opinie dot. zmian zachodzących w spółce wyrazili klienci Poczty w badaniu przeprowadzonym w I kwartale br. przez MillwardBrown. Na pytanie o nową placówkę ponad 9 na 10 pytanych oceniło ją pozytywnie, z czego bardzo dobrze” (69%), a „dobrze” (27%). Ponad połowa (51%) wysoko oceniła jakość obsługi: brak kolejek, szybką, profesjonalną oraz miłą obsługę.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.