grafiki do biura prasowego jpg (24) grafiki do biura prasowego jpg (24)

Już ponad 16 tys. punktów odbioru przesyłek Poczty Polskiej. Co 5 paczka odbierana jest w pocztowych punktach partnerskich

Sieć „Odbiór w Punkcie” Poczty Polskiej liczy ponad 16 tys. punktów i liczba ta stale rośnie. Już co 5 przesyłkę klienci odbierają w pocztowych punktach partnerskich i wciąż rozbudowywanej sieci własnych automatów paczkowych. Spółka prognozuje, że przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach wzrośnie do 30%.

Wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) to jedno z kluczowych założeń strategicznych, obrane przez Spółkę na lata 2021–2023. W odpowiedzi na potrzeby rynkowe, wynikające ze stale zwiększającego się udziału e-commerce w krajowym rynku zakupowym, Poczta planuje do końca 2022 roku rozszerzyć sieć punktów odbioru do 20 tys.

Dzięki pozyskaniu nowych partnerów biznesowych oraz rozszerzaniu współpracy z dotychczasowymi, już teraz Poczta Polska dysponuje największą w kraju siecią ponad 16 tys. punktów odbioru, których liczba stale się powiększa. 30% dynamika wzrostu liczby punktów odbioru r/r jest odpowiedzią Spółki na oczekiwania i wymagania klientów, aby zapewnić im maksymalną wygodę i elastyczność przy wybieraniu miejsca odbioru przesyłek.

Posiadamy największą w kraju sieć click & collect, którą konsekwentnie rozbudowujemy. Obecnie, wraz z partnerami, udostępniamy naszym klientom ponad 16 tys. punktów, w których komfortowo mogą odebrać i nadać przesyłki, w dogodnej lokalizacji nie tylko na terenie dużych miast i aglomeracji, ale także w mniejszych miejscowościach. Równocześnie prowadzimy intensywne prace nad rozwiązaniami logistycznymi, w tym nową odsłoną usługi Pocztex, które jeszcze sprawniej pozwolą nam dostarczać przesyłki zarówno do punktów partnerskich, jak i sieci automatów własnych – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A.

Rosnący rynek e-commerce sprzyja rozwojowi sieci punktów odbioru. Poczta Polska działa elastycznie, na bieżąco analizuje i bada preferencje klientów, odpowiadając na ich potrzeby. Działania konkurencji to również pozytywny motywator do intensywnego rozwoju sieci. W pierwszym półroczu tego roku ponad 20% przesyłek z zakupami internetowymi klientów Poczty było odbieranych w punktach odbioruPocztowcy przewidują, że w przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach paczkowych wzrośnie do 30%. Warto dodać, że 35% całej sieci punktów odbioru zlokalizowanych jest w małych miastach o liczebności poniżej 20 tys. mieszkańców (ok. 17%) oraz na obszarach wiejskich (ok. 18%).

Aktualnie, oprócz dołączania nowych punktów partnerskich, Spółka intensywnie pracuje nad rozbudową sieci własnych, zewnętrznych automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Do końca 2022 roku Poczta planuje udostępnić klientom 2 tys. takich automatów.

Poszukując najlepszych rozwiązań dla klientów, z perspektywy komfortu i wygody odbioru przesyłek, Poczta Polska S.A. zaprasza do zgłaszania miejsc – lokalizacji na ustawienie automatów do odbioru i nadawania paczek. Zapraszamy do współpracy spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe, deweloperów, samorządy lokalne oraz właścicieli nieruchomości, posiadających miejsce do instalacji automatu paczkowego na terenie osiedli mieszkaniowych, w pobliżu rozwiniętej zabudowy komercyjnej lub mieszkalnej, centrów komunikacyjno-przesiadkowych, pasaży handlowych. Kontakt poprzez formularz:  https://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/zglos-automat/formularz/

 Mapa sieci punktów odbioru Poczty Polskiej S.A. dostępna jest na stronie: https://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/

Załączniki

Poczta Polska odbiór w punkcie

Poczta Polska odbiór w punkcie

png 8,6 MB Pobierz
Poczta Polska Odbior w punkcie

Poczta Polska Odbior w punkcie

jpg 8,5 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.