PP 1 PP 1

Już ponad 150 tys. wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego złożono w placówkach Poczty Polskiej. Codziennie przybywa ich ok. 5 tys.

Niesłabnące zainteresowanie uzyskaniem dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego w placówkach Poczty Polskiej potwierdza nie tylko imponująca liczba złożonych dotychczas 150 tys. wniosków, ale także ich dynamiczny przyrost. Na przestrzeni ostatnich tygodni Polacy składali dziennie ok. 5 tys. wniosków! Bony w postaci kodów wydawane są od 21 marca br., czyli od niespełna dwóch miesięcy.

Zawnioskowanie o świadczenie na zakup odbiornika cyfrowego możliwe jest albo przez Internet, na stronie gov.pl, albo w placówkach Poczty Polskiej, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem na uzyskanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego, umożliwiającego odbiór telewizji naziemnej w wersji DVB-T2/HEVC, jest wizyta w urzędzie pocztowym albo jego filii. Już przeszło 150 tys. wniosków złożono w placówkach Spółki.

Polacy niezmiennie chętnie odwiedzają placówki pocztowe i składają wnioski o dofinansowanie do zakupu odbiornika. Nasi pracownicy pomagają w wypełnieniu niezbędnych dokumentów oraz przekazują bon w postaci kodu, który można wykorzystać w sklepach biorących udział w akcji. Dziennie obsługujemy ok. 5 tys. wniosków, zatem na dniach możemy przekroczyć próg 200 tys. Pomimo imponujących liczb, proces odbywa się szybko i sprawnie – zaznacza Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego, w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera.

W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywa się regionalnie, w czterech etapach. Pierwsze przełączenia rozpoczęły się 28 marca w województwach dolnośląskim i lubuskim. Ostatnie przełączenie nastąpi 27 czerwca.

Zakup odbiorników jest możliwy już w ponad 2600 punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce.

 

Załączniki

PP 1

PP 1

jpg 102,4 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.