PP 1 PP 1

Już 12 700 użytkowników eSkrzynki Poczty Polskiej

W trakcie pandemii Poczta Polska poszerzyła swoje portfolio o nowe produkty dostępne drogą cyfrową i dodatkowo wprowadziła liczne rozwiązania umożliwiające bezpieczny odbiór swoich usług. Już w ciągu dwóch pierwszych miesięcy chęć skorzystania z udostępnionej ponownie usługi eSkrzynka zgłosiło 12,7 tys. użytkowników.

Pandemia udowodniła, że Poczta Polska potrafi sprawnie reagować na potrzeby zmieniajacej się rzeczywistości, dostarczając odbiorcom nowe, niezbędne w danym momencie rozwiązania. Mając na uwadze zachowanie zasad bezpieczeństwa zmniejszających ryzyko zarażenia SARS-CoV-2, Spółka wprowadziła pakiet usług online, a także liczne rozwiązania umożliwiające klientom detalicznym i biznesowym bezpieczny odbiór przesyłek i realizację zleceń. Wiele z wprowadzonych udogodnień cyfrowych zostanie na stałe włączonych w portfolio Poczty Polskiej.

- Rewolucja cyfrowa przyspieszyła w trakcie pandemii, Poczta odpowiada na te wyzwania wprowadzając możliwości skorzystania z usług pocztowych przez Internet. To wygodne i bezpieczne rozwiązania, cieszące się coraz większą popularnością wśród naszych klientów - mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A. 

Kluczowym rozwiązaniem cyfrowym, dostępnym w ramach platformy i uruchomionym przez Pocztę Polską w trakcie pandemii, jest eSkrzynka - czyli usługa zapewniająca możliwość odbioru korespondencji bez wychodzenia z domu. Przesyłki polecone są digitalizowane i udostępniane klientowi w internetowej skrzynce pocztowej, z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa oraz poufności e-korespondencji. eSkrzynkę można założyć online, przy użyciu profilu zaufanego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w ramach rozwiązania obsługiwane są przesyłki polecone, z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przez organy ścigania - jeśli zostały oznaczone przez nadawcę „Nie podlega digitalizacji”. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy od ponownego uruchomienia eSkrzynki, z usługi tej skorzystało już 12 700 użytkowników.

Na platformie poczta-cyfrowa.pl Spółka zintegrowała większość usług rozproszonych w ramach całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej, umożliwiając łatwy i bezpieczny dostęp do oferty drogą online.

Poprzez platformę poczta-cyfrowa.pl klient może: zgłosić chęć nadania paczki, kupić e-znaczek, wysłać e–kartkę, sięgnąć do oferty internetowego sklepu filatelistycznego i e-sklepu Poczty, zamówić prenumeratę prasy, a także skorzystać z usług bankowych i ubezpieczeniowych. Platforma Poczty Polskiej daje również możliwość złożenia dyspozycji otrzymania elektronicznego awizo, kierowania korespondencji pod wskazany adres, czy opcję przechowywania korespondencji w placówce - nawet do 4 tygodni. Na poczta-cyfrowa.pl istnieje także możliwość założenia profilu zaufanego, niezbędnego przy chęci zgłoszenia spraw, które ze względów bezpieczeństwa wymagają potwierdzenia tożsamości klienta.

W zakresie tradycyjnych doręczeń, stale realizowanych przez Pocztę w trakcie pandemii, Spółka wprowadziła rozwiązania prewencyjne, których zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko klientom, ale także pracownikom.

- Poczta Polska od pierwszych dni epidemii wprowadzała rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo klientom i pracownikom. Wprowadzono wiele zmian i udogodnień, aby maksymalnie bezdotykowo obsługiwać klientów i minimalizować w ten sposób ryzyko roznoszenia się koronawirusa - mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

22 kwietnia 2020 r. w związku ze zmianą zapisów w Prawie pocztowym, Spółka wdrożyła nowe wytyczne dotyczące doręczania przesyłek listowych poleconych oraz paczek pocztowych i przesyłek kurierskich. Pierwszym z nich jest dostarczanie przesyłek poleconych bezpośrednio do skrzynki na listy odbiorcy. Ze względu na obowiązujące przepisy, ww. sposób doręczania nie obejmuje przesyłek wysyłanych m.in. przez sądy i prokuraturę. W przypadku takiej korespondenji wprowadzono zmiany, które umożliwiają jej bezdotykowy odbiór. Ze względów bezpieczeństwa, klienci Poczty mają możliwość odbioru rejestrowanych listów poleconych bez tradycyjnego pokwitowania. Zamiast podpisu wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości – pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej spisuje cztery ostatnie cyfry numeru z weryfikowanego dokumentu i na tej podstawie może wydać przesyłkę.

Odbiór paczki przy użyciu kodu PIN to kolejne, wdrożone przez Pocztę rozwiązanie. Jego realizacja jest możliwa po wprowadzeniu przez nadawcę numeru telefonu bądź adresu e-mail adresata, na który Poczta Polska przed doręczeniem przesyłki udostępnia 6 cyfrowy kod PIN. Przy odbiorze przesyłki wystarczy podać go kurierowi. Z jednorazowego kodu odbioru można skorzystać w usługach:  Pocztex, PACZKA+ oraz Paczka pocztowa.

W taki bezpieczny sposób pocztowcy doręczają także paczki osobom przebywającym na kwarantannie oraz pulsoksymetry dla chorych na COVID-19. Na czas kwarantanny i izolacji wstrzymane jest natomiast doręczanie listów poleconych wymagających pokwitowania, np. korespondencji z sądów i prokuratur. Takie przesyłki są przez Spółkę bezpłatnie przechowywane i doręczanie dopiero wówczas, kiedy dany adres nie będzie figurował na liście adresów objętych kwarantanną lub izolacją.

Zgodnie z obraną strategią i ze względu na rosnące zainteresowanie rozwiązaniami cyfrowymi, Poczta Polska pracuje nad systematycznym poszerzaniem portfolio produktów dostępnych drogą online. Wiele usług wprowadzonych w trakcie pandemii na stałe zagości w ofercie Spółki.

Aktualne informacje są dostępne na stronie Poczty Polskiej.

 

Załączniki

PP 1

PP 1

jpg 80,3 kB Pobierz
PP 1

PP 1

jpg 60,0 kB Pobierz
PP-1

PP-1

jpg 178,8 kB Pobierz
PP-2

PP-2

jpg 78,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.