Jerzy Jóźkowiak, Prezes Poczty Polskiej na liście TOP Menadżerów tygodnika Wprost

Tygodnik WPROST wyłonił dwudziestu managerów, którzy swoją postawą wpisują się w kanon najlepszych praktyk zarządzania firmami na czas kryzysu. Wśród laureatów drugiej edycji tego zestawienia znaleźli się przedstawiciele czołowych branż na polskim rynku.

Jerzy Jóźkowiak, zyskał tytuł najlepszego managera zarządzającego w swojej branży. Parametrami branymi pod uwagę były m.in., konsekwencja oraz innowacyjność w działaniach biznesowych.

- Traktuję to wyróżnienie jako nagrodę dla wszystkich Pocztowców, którzy zaangażowali się w projekt zmiany Poczty Polskiej z urzędu w firmę dla której najważniejszym punktem odniesienia jest klient. To także potwierdzenie, że transformacja, która odbywa się w firmie od półtora roku przynosi pierwsze efekty – powiedział Jerzy Jóźkowiak. – Restrukturyzacja Poczty Polskiej jest dziś jednym z  największych projektów tego typu w Europie. Celem jest stworzenie silnej, polskiej grupy kapitałowej, pocztowo – finansowo – logistycznej, która oprócz biznesu buduje swoją pozycję w oparciu o misję społeczną i cywilizacyjną – dodał Jerzy Jóźkowiak.

Lista TOP 20 najlepsi menedżerowie na czas kryzysu powstała na podstawie sondażu przeprowadzonego na przełomie maja i czerwca 2013 roku. Głosowali w nim doświadczeni menedżerowie i obserwatorzy rynku z różnych branż, m.in. finansowej, telekomunikacyjnej, paliwowo-energetycznej, budowlanej.  

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.