Jabłko łąckie na znaczku Poczty Polskiej

Jabłko łąckie to kolejny produkt regiolany jaki promuje Poczta Polska na znaczku pocztowym. W ubiegłym roku jako pierwsza z serii Polskie produkty regionalne na znaczkach znalazła się truskawka kaszubska.

Jabłka łąckie posiadają tzw. „górską zieloną nutkę”: są soczyste, chrupiące i wyraziste w smaku. Charakteryzuje je rumieniec, który jest wyraźnie mocniejszy od rumieńca jabłek pochodzących z innego regionu Polski. Ich smak doceniła Komisja Europejska, która jabłka łąckie wpisała na listę regionalnych specjalności o Chronionym Oznaczeniu Geograficznym, co zapewnia im ochronę i jest gwarantem autentyczności.

Takie inicjatywy to dla Poczty Polskiej powód do dumy; mamy swoje tradycje i produkty, które zyskują renomę i uznanie na całym świecie, mamy się czym chwalić. Myślę, że każdy, komu bliskie są polskie produkty, uzna naszą emisję za bardzo ważną – mówi Agnieszka Kłoda-Dębska, zastępca dyrektora Biura Marketingu i Filatelistyki Poczty Polskiej. - Poza tym znaczki z rumianymi jabłkami są przepiękne – dodaje Agnieszka Kłoda-Dębska.

Znaczek o wartości 5 zł wydrukowano techniką rotograwiurową na papierze fluorescencyjnym, w formacie 43 x 31,25 mm, w nakładzie 200 000 szt. Towarzyszyć mu będzie koperta FDC, tzw. koperta pierwszego dnia obiegu oraz datownik okolicznościowy. Autorką projektu znaczka jest Agnieszka Sancewicz. Znaczek trafił do obiegu 18 lipca.

Poczta Polska serią znaczków Polskie produkty regionalne nawiązuje do działań informacyjnych o systemach jakości żywności, mających na celu zwiększenie poziomu rozpoznawalności rolnictwa ekologicznego. Znaczki, oprócz dostarczania odbiorcom wiedzy na temat produktów ekologicznych, promują polskie regiony poprzez tradycyjne dla nich produkty.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.