placówka Poczty Polskiej placówka Poczty Polskiej

Hity sprzedażowe tegorocznego lata w placówkach Poczty Polskiej

W dobiegającym końca okresie wakacyjnym br. klienci odwiedzający placówki pocztowe chętnie korzystają z oferty handlowej Spółki. Wśród najczęściej kupowanych pozycji znajdują się artykuły sezonowe i towary regionalne, których sprzedaż zwiększyła się o ponad 80 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Zwiększyła się także sprzedaż gier i zabawek  –  o 40% czy książek  – o 21%. 

Zapewnienie klientom szerokiego dostępu do usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych to jeden z priorytetów Spółki. Poczta Polska, dzięki największej w kraju sieci, obejmującej ponad 7,5 tys. placówek, dociera ze swoją stale rozszerzaną ofertą do licznego grona odbiorców. Przy okazji wizyty w urzędzie klienci mogą sięgnąć po propozycje dostępne w ramach szerokiego asortymentu artykułów. Niesłabnącym zainteresowaniem gości placówek pocztowych cieszą się wydawnictwa książkowe i prasowe, materiały edukacyjne i papiernicze, upominki okolicznościowe, kosmetyki, czy herbaty, co potwierdza dodatnia dynamika sprzedażowa w porównaniu rok do roku.  

Spółka, analizując bieżące potrzeby konsumenckie, wprowadziła także sezonowy asortyment skierowany do uczniów rozpoczynających we wrześniu nowy rok szkolny. Szczególnym zainteresowaniem klientów w tej grupie sprzedażowej cieszą się artykuły piśmiennicze. Sprzedaż długopisów wzrosła o blisko 10% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Poczta Polska poszerza także swoją gamę oferowanych wydawnictw, co spotyka się z pozytywną reakcją gości placówek pocztowych. W czerwcu br. hitami sprzedażowymi, wśród oferty skierowanej dla dorosłych, były poradniki zdrowotne oraz książki z przepisami kulinarnymi. Wciąż niesłabnącą popularnością cieszą się malowanki i kolorowanki dla dzieci, które znajdują się na szczycie TOP 10 wydawnictw, oferowanych w placówkach Poczty Polskiej.  

Dla klientów odwiedzających kurorty i atrakcyjne turystycznie miejsca, Spółka przygotowała specjalną, letnią ofertę. Goście placówek pocztowych mogą nabyć w placówkach pocztowych pamiątki, takie jak magnesy czy pocztówki. Łączna sprzedaż tych produktów w ostatnich dwóch miesiącach osiągnęła imponującą liczbę 335 tys. sztuk. 

− Z pewnością warto odnotować, że w grupie asortymentu letniego prym sprzedażowy wiodą widokówki z popularnych turystycznie miejsc Polski. Pomimo rozwoju technologii i możliwości wysyłania zdjęć za pośrednictwem poczty elektronicznej czy przez telefon, nasi klienci nadal chętnie wysyłają tradycyjne, wakacyjne pocztówki – zauważa Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.  

Spółka, poprzez stałą analizę potrzeb konsumenckich i modyfikację dostępnej oferty, które przekładają się na coraz lepsze wyniki sprzedaży, planuje poprawić rentowność swoich placówek – realizując tym samym założenia strategiczne obrane na lata 2021–2023.  

Załączniki

placówka Poczty Polskiej

placówka Poczty Polskiej

jpg 2,6 MB Pobierz
placówka Poczty Polskiej

placówka Poczty Polskiej

jpg 4,4 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.