Hity sprzedażowe tegorocznego lata w placówkach Poczty Polskiej
W dobiegającym końca okresie wakacyjnym br. klienci odwiedzający placówki pocztowe chętnie korzystają z oferty handlowej Spółki. Wśród najczęściej kupowanych pozycji znajdują się artykuły sezonowe i towary regionalne, których sprzedaż zwiększyła się o ponad 80 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Zwiększyła się także sprzedaż gier i zabawek – o 40% czy książek – o 21%.
Zapewnienie klientom szerokiego dostępu do usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych to jeden z priorytetów Spółki. Poczta Polska, dzięki największej w kraju sieci, obejmującej ponad 7,5 tys. placówek, dociera ze swoją stale rozszerzaną ofertą do licznego grona odbiorców. Przy okazji wizyty w urzędzie klienci mogą sięgnąć po propozycje dostępne w ramach szerokiego asortymentu artykułów. Niesłabnącym zainteresowaniem gości placówek pocztowych cieszą się wydawnictwa książkowe i prasowe, materiały edukacyjne i papiernicze, upominki okolicznościowe, kosmetyki, czy herbaty, co potwierdza dodatnia dynamika sprzedażowa w porównaniu rok do roku.
Spółka, analizując bieżące potrzeby konsumenckie, wprowadziła także sezonowy asortyment skierowany do uczniów rozpoczynających we wrześniu nowy rok szkolny. Szczególnym zainteresowaniem klientów w tej grupie sprzedażowej cieszą się artykuły piśmiennicze. Sprzedaż długopisów wzrosła o blisko 10% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Poczta Polska poszerza także swoją gamę oferowanych wydawnictw, co spotyka się z pozytywną reakcją gości placówek pocztowych. W czerwcu br. hitami sprzedażowymi, wśród oferty skierowanej dla dorosłych, były poradniki zdrowotne oraz książki z przepisami kulinarnymi. Wciąż niesłabnącą popularnością cieszą się malowanki i kolorowanki dla dzieci, które znajdują się na szczycie TOP 10 wydawnictw, oferowanych w placówkach Poczty Polskiej.
Dla klientów odwiedzających kurorty i atrakcyjne turystycznie miejsca, Spółka przygotowała specjalną, letnią ofertę. Goście placówek pocztowych mogą nabyć w placówkach pocztowych pamiątki, takie jak magnesy czy pocztówki. Łączna sprzedaż tych produktów w ostatnich dwóch miesiącach osiągnęła imponującą liczbę 335 tys. sztuk.
− Z pewnością warto odnotować, że w grupie asortymentu letniego prym sprzedażowy wiodą widokówki z popularnych turystycznie miejsc Polski. Pomimo rozwoju technologii i możliwości wysyłania zdjęć za pośrednictwem poczty elektronicznej czy przez telefon, nasi klienci nadal chętnie wysyłają tradycyjne, wakacyjne pocztówki – zauważa Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Spółka, poprzez stałą analizę potrzeb konsumenckich i modyfikację dostępnej oferty, które przekładają się na coraz lepsze wyniki sprzedaży, planuje poprawić rentowność swoich placówek – realizując tym samym założenia strategiczne obrane na lata 2021–2023.