teaser.jpg teaser.jpg

Elektroniczne potwierdzenie odbioru ważne w postępowaniach dowodowych

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru to alternatywa dla papierowej (tzw. "żółtej zwrotki") formy potwierdzania odbioru przesyłek poleconych oraz przesyłek firmowych poleconych.  Informacja o odbiorze listu poleconego jest udostępniania praktycznie od ręki.  Poczta Polska wprowadziła właśnie możliwość otrzymania, na żądanie, wydruku mającego charakter dokumentu w postępowaniu dowodowym przed sądem.

Klienci, którzy korzystają z Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru mogą  od października zamówić papierowe wydruki raportów nadanych przesyłek z  informacjami o stanie realizacji ich doręczenia. W ciągu 12 miesięcy od nadania przesyłki z Elektronicznym Potwierdzeniem Odbioru można otrzymać papierowy wydruk raportu, który będzie opatrzony podpisem upoważnionego pracownika i pieczęcią Poczty Polskiej.

Poczta oferuje również miesięczne raporty o nadanych przesyłkach i  możliwość uzyskania kserokopii dokumentu potwierdzającego odbiór przesyłki z własnoręcznym podpisem odbiorcy w ciągu 5 lat od dnia nadania przesyłki z z elektronicznym potwierdzeniem.

Takie wydruki wraz z poświadczeniem Poczty Polskie są prawnie wiążące w postępowaniach dowodowych przed sądami.

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru to informacja dla nadawcy o statusie doręczenia przesyłki przekazana za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Nadawcy mają do wyboru dwa rodzaje pakietów: podstawowy i rozszerzony.

W obu przypadkach otrzymują informację o dacie doręczenia przesyłki, nazwisku odbiorcy lub powodzie i dacie zwrotu przesyłki.

W pakiecie rozszerzonym dodatkowo uzyskują dane na temat daty, miejsca pozostawienia zawiadomienia o próbie doręczenia przesyłki adresatowi, daty i miejsca pozostawienia powtórnego zawiadomienia, oraz miejsca przechowywania awizowanej przesyłki i terminie jej odbioru.

Załączniki

Elektroniczne_potwierdzenie_odbioru.jpg

jpg 13,1 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.