Elektromobilne rozwiązania dla Poczty Polskiej  Elektromobilne rozwiązania dla Poczty Polskiej

Elektromobilne rozwiązania start-upów dla Poczty Polskiej

Zakończyła się II runda programu akceleracyjnego „Gamma Rebels powered by Poczta Polska”, w ramach którego start-upy przygotowały rozwiązania wspierające biznes pocztowego operatora. Finansowanie ze strony Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości uzyskały projekty koncentrujące się głównie  na obszarach innowacji transportowych i mediów społecznościowych.

Zespoły projektowe przez trzy miesiące pracowały pod okiem mentorów, mierząc się z realnymi wyzwaniami biznesowymi jednej z największych polskich firm. W efekcie Poczta Polska zyskała 11 szytych na miarę pomysłów pozwalających na optymalizację procesu dostarczania usług. Partnerem bieżącej edycji programu był również Bank Pocztowy.

- Rozwiązania proponowane przez start-upy musiały spełniać szereg naszych oczekiwań z czego trzy były szczególnie ważne: zgodność ze strategią Poczty, wsparcie naszych pracowników oraz pomoc w zaspokajaniu potrzeb naszych klientów. Wszystkie te założenia udało się zrealizować. Z ciekawością i satysfakcją przyglądam się efektom pracy młodych zespołów. Poczta to firma otwarta na nowoczesne technologie, dlatego po etapie dalszych analiz będziemy chcieli zaimplementować najlepsze rozwiązania w różnych komórkach naszego przedsiębiorstwa – powiedział Wiesław Włodek, Wiceprezes Poczty Polskiej.

Poczta postawiła w tej turze programu na projekty związane z elektromobilnością. Rozpoczęły się prace nad pojazdami elektrycznymi - samochodem oraz testy skuterów i trójkołowców,  jak też opracowanie autonomicznego robota transportującego wózki z przesyłkami.

Spółki biorące udział w Gamma Rebels powered by Poczta Polska przygotowały również oprogramowanie do planowania tras – optymalizacji miejskich połączeń logistycznych oraz narzędzie wspierające ekonomiczny styl jazdy. Nie zabrakło też rozwiązań wspierających rozwój Poczty w internecie, takich jak portal społecznościowy, portal sprzedażowy oraz aplikacje mobilne.

-  Zarówno pierwsza jak i druga tura programu okazały się sukcesami. Trafiły do nas bardzo ciekawe i różnorodne projekty, które pokazują jak wielka jest kreatywność polskich przedsiębiorców, gdy zapewni się im odpowiednie wsparcie i pomoże w znalezieniu funduszy na start. Poczta Polska będzie dalej rozwijać pomysły, które zostaną najlepiej ocenione i w największym stopniu przełożą się na zwiększanie przewagi konkurencyjnej firmy –   powiedział Krzysztof Górski, dyrektor Biura Strategii, Rozwoju i Współpracy Międzynarodowej.

„GammaRebels powered by Poczta Polska” jest jednym z 10 programów akceleracyjnych wspieranych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach rządowego programu Start in Poland. Celem inicjatywy jest połączenie potencjału początkujących, kreatywnych przedsiębiorców z infrastrukturą, doświadczeniem oraz zasobami dużych korporacji, w tym spółek Skarbu Państwa.


Projekty, które były realizowane w ramach II „GammaRebels powered by Poczta Polska”:

Liveact.me – platforma do realizacji interaktywnych transmisji live do social mediów lub bezpośrednio na strony www i aplikacje mobilne do wykorzystania w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,

Drivecloud – rozwiązanie oparte o chmurę DriveCloud pozwala na zmniejszenie kosztów transportu nawet o 20% poprzez optymalizację procesów logistycznych,

United Robots – robot poruszający się autonomicznie w środowisku produkcyjnym oraz w przestrzeniach publicznych,

Jeden Ślad – elektryczny trójkołowy pojazd wyposażony w wymienne pakiety baterii i przystosowany do transportu i dostaw przesyłek (paczek, listów i przekazów pieniężnych),

Bohr Technology – platforma umożliwiająca rozwiązanie na komputerze kwantowym problemów optymalizacji kombinatorycznej w takich obszarach jak logistyka, dostawy, energetyka, połączenia lotnicze, procesy pracy,

Praca bez Barier – aktywizacja zawodowa i komunikacja niesłyszących na podstawie systemu rekrutacji
i podnoszenia kompetencji,

Anzonia – narzędzie przeznaczone na platformy mobilne będące pomostem między komunikatami marketingowymi, a usługami mobilnymi, działające na systemach operacyjnych iOS oraz Android,

Invipay – usługa dla firm eliminująca problem zatorów płatniczych,

Play Holding – innowacyjny, lekki i atrakcyjny cenowo elektryczny samochód dostawczy, oparty na konstrukcji kompozytowej,

Veritas – portal społecznościowo–biznesowy adresowany do osób o zbliżonych, tradycyjnych wartościach
z elementami marketplace, pozwalający na wymianę kontaktów, usług i produktów,

Ulan – platforma wspierająca sprzedaż i promocję firm w Internecie wraz z integracją z portalami sprzedażowymi.

 

Załączniki

Elektromobilne rozwiązania dla Poczty Polskiej

Elektromobilne rozwiązania dla Poczty Polskiej

JPG 10,4 MB Pobierz
Elektromobilne rozwiązania dla Poczty Polskiej.

Elektromobilne rozwiązania dla Poczty Polskiej.

JPG 8,6 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.