BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (91) BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (91)

E-sklep Poczty Polskiej zyskuje na znaczeniu. Rośnie liczba klientów i koszyk zakupowy

Po ponad roku od uruchomienia e-sklep Poczty Polskiej sklep.poczta-polska.pl potwierdza swoją wartość dla klientów online i znaczenie dla transformacji Spółki. W ofercie znajduje się już niemal 7 tysięcy produktów, a średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła w 2025 roku o 40%, przekraczając wartość 200 złotych.

To nie tylko wynik rosnącego zainteresowania. To efekt przemyślanej strategii rozwoju oferty handlowej i e-commerce – obszaru, w którym Poczta Polska konsekwentnie poszerza swoją obecność.

Dziś klienci oczekują wygody, dostępności i szybkiej dostawy. My łączymy te oczekiwania z tym, co od zawsze było naszym atutem – ogólnopolskim zasięgiem i zaufaniem. E-sklep to naturalne przedłużenie naszej oferty i ważne narzędzie w realizacji nowej strategii Poczty – mówi Tomasz Wilk, Head of e-Commerce w Poczcie Polskiej.

Oferta sklepu obejmuje m.in.: artykuły papiernicze (w tym te do pakowania) i szkolne, upominki, chemię gospodarczą, gry i zabawki, elektronikę, drobne AGD oraz oczywiście szeroką ofertę filatelistyczną.

Dostawy realizowane są zarówno pod wskazany adres, jak i do jednego z ponad 20 tysięcy punktów odbioru, w tym: placówek pocztowych, automatów paczkowych oraz sieci partnerskich, takich jak sklepy Żabka czy sklepy Grupy Eurocash.

Wprowadzamy nowe kategorie produktowe, testujemy różne modele promocji i słuchamy klientów. Jeszcze 1,5 roku temu w sklepie były głównie artykuły do pakowania i filatelistyka. Dziś oferujemy szeroką paletę produktów, które można zamówić wygodnie i bezpiecznie – zaznacza Mikołaj Lewandowski, Digital Commerce Business Manager w Poczcie Polskiej.

Szybka dostawa? W sierpniu w ramach usługi Pocztex dostarczalność zakupów konsumenckich w standardzie D+1 osiągnęła 95,4%. Status przesyłki można śledzić w aplikacji Pocztex Mobile.

E-sklep wpisuje się w większy projekt cyfrowej i logistycznej transformacji Poczty Polskiej. Spółka stawia na rozwój kanałów cyfrowych, integrację z rynkiem e-commerce i wzmocnienie swojej pozycji w obszarze KEP (kurier, ekspres, paczka).

Poczta wraca do gry – nowocześnie, odpowiedzialnie, w zgodzie z oczekiwaniami współczesnych klientów.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.