E-Polecony BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (31) E-Polecony BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (31)

e-Polecony – cyfrowa rewolucja w komunikacji biznesowej

e-Polecony to cyfrowa usługa Poczty Polskiej, świadczona w ramach systemu e-Doręczeń. To nowoczesne rozwiązanie dla przedsiębiorców, w tym jednoosobowych działalności gospodarczych. e-Polecony to szybka, bezpieczna, ekologiczna oraz konkurencyjna cenowo wymiana korespondencji między firmami, stowarzyszeniami oraz osobami fizycznymi.

Wysyłając e-Polecony, eliminujemy konieczność fizycznego nadawania czy odbioru przesyłek w placówkach pocztowych oraz potrzebę ich awizowania. 

Korzyści dla przedsiębiorców

- Oszczędność czasu i pieniędzy. Przesyłki błyskawicznie docierają do odbiorcy, a koszt nadania jest niższy niż tradycyjnego listu poleconego.

- Wygoda i dostępność. Możliwość nadawania i odbierania korespondencji z dowolnego miejsca i o dowolnej porze, za pomocą urządzenia z dostępem do internetu.

- Bezpieczeństwo i poufność. Przesyłki są szyfrowane i chronione na każdym etapie doręczenia, co zapewnia integralność treści oraz pewność identyfikacji nadawcy i odbiorcy.

- Automatyzacja procesów. Możliwość automatycznego generowania i wysyłania dokumentów do wielu adresatów, co usprawnia procesy biznesowe.

- Ekologia. Eliminacja papierowych dokumentów przyczynia się do ochrony środowiska.

Jak rozpocząć korzystanie z e-Poleconego?

Aby skorzystać z usługi e-Polecony, przedsiębiorca musi posiadać adres do doręczeń elektronicznych (ADE). Rejestracja odbywa się poprzez portal biznes.gov.pl.

Po założeniu skrzynki użytkownik zyskuje dostęp zarówno do usługi e-Doręczeń, jak i do e-Poleconego. Proces nadania jest prosty i intuicyjny, a cała korespondencja odbywa się w formie elektronicznej.

Zobacz krótki film o tym, jak aktywować e-Polecony: https://www.youtube.com/watch?v=ACO5lwOlQUw.

Co różni e-Doręczenia i e-Polecony

e-Doręczenia służą do komunikacji z instytucjami publicznymi, takimi jak np. urzędy czy ZUS. Od 1 stycznia 2025 roku korzystanie z tej usługi jest obowiązkowe dla instytucji publicznych oraz zawodów zaufania publicznego, a od 1 kwietnia 2025 roku – dla firm zarejestrowanych w KRS. Usługa jest bezpłatna i zapewnia prawne potwierdzenie nadania i odbioru dokumentów.

Z kolei e-Polecony umożliwia wymianę korespondencji między firmami, przedsiębiorcami, stowarzyszeniami oraz osobami fizycznymi. Jest to usługa dobrowolna, a koszt jednego e-Poleconego wynosi 1,79 zł netto.

e-Polecony – przyszłość komunikacji biznesowej

W obliczu cyfryzacji usług publicznych i biznesowych e-Polecony stanowi naturalny krok naprzód w ewolucji pocztowej korespondencji. Usługa ta nie tylko zwiększa bezpieczeństwo i efektywność przesyłania ważnych dokumentów, ale także ułatwia życie przedsiębiorcom, eliminując konieczność odbioru listu awizowanego z placówki pocztowej.

Więcej informacji oraz możliwość założenia ADE dostępne są na oficjalnej stronie Poczty Polskiej: edoreczenia.poczta-polska.pl.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.