e-Doręczenia: bezpieczeństwo i skuteczność priorytetami

E-Doręczenia stały się od 1 stycznia obowiązkowe dla wielu instytucji publicznych, takich jak samorządy czy urzędy skarbowe, oraz dla zawodów zaufania publicznego (np. adwokaci, radcowie prawni, księgowi). Oznacza to, że te instytucje i osoby musza już korzystać z e-Doręczeń, aby wysyłać i odbierać oficjalne dokumenty. Działa już ponad pół miliona aktywnych skrzynek do e-Doręczeń, a docelowo, jeszcze w 2025 roku, z e-Doręczeń powinno korzystać ponad 28 milionów podmiotów.

Projekt ma wyeliminować papierową korespondencję w komunikacji oficjalnej i urzędowej. Korzystanie dla obywateli nie jest obligatoryjne. Stanowi jedynie ułatwienie. Natomiast obowiązek e-Doręczeń obejmie w tym roku przedsiębiorców. Skala tego cyfrowego projektu jest gigantyczna.

Podczas integracji systemów użytkowników z systemem e-Doręczeń mogą wystąpić problemy, które są zgłaszane Poczcie Polskiej, jako operatorowi wyznaczonemu. Poczta Polska stale podejmuje szereg działań optymalizacyjnych, a w razie potrzeby naprawczych jako operator systemu oraz wdraża zmiany mające na celu przyspieszenie działania systemu. Najczęstsze zgłaszane problemy z prędkością działania systemu związane są z nieprawidłową konfiguracją systemów po stronie klientów.

Zgłaszane problemy są rozpatrywane z uwagą i stanowią dla Poczty Polskiej priorytet. W przypadku wystąpienia opóźnień w dostarczaniu przesyłek, zespół aktywnie współpracuje z zaangażowanymi stronami, aby jak najszybciej zidentyfikować i wyeliminować przyczynę opóźnienia.

Poczta Polska przypomina, że przez cały ostatni rok prowadziła szkolenia dla zainteresowanych podmiotów z wprowadzania e-Doręczeń. Zachęcamy również do korzystania z materiałów dostępnych na stronach Poczty Polskiej i Ministerstwa Cyfryzacji:

- https://edoreczenia.poczta-polska.pl/

- https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/materialy3

W związku z napływającymi pytaniami o bezpieczeństwo danych osobowych Poczta Polska podkreśla, iż przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych jest priorytetem, a komunikacja w systemie e-Doręczeń jest w pełni bezpieczna. Wszelkie procedury dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym numerów PESEL, są w pełni zgodne z wytycznymi Ministerstwa Cyfryzacji.

 

 

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.