PP 1 PP 1

e-Archiwum – nowa usługa zaufania w ofercie Poczty Polskiej

Poczta Polska rozszerza ofertę usług zaufania i wprowadza e-Archiwum dostępne w ramach systemu e-Doręczeń.

e-Archiwum to bezpieczna przestrzeń do przechowywania plików elektronicznych, zapewniająca dowody ich archiwizacji, opatrzone kwalifikowanym znacznikiem czasu. Usługa jest dostępna dla wszystkich użytkowników posiadających Adres do e-Doręczeń (ADE) i aktywną Skrzynkę Doręczeń w Poczcie Polskiej – zarówno dla podmiotów publicznych, jak i niepublicznych.

Najważniejsze korzyści:

» Wygoda – dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca, na każdym urządzeniu.
» Bezpieczeństwo – szyfrowanie, ochrona hasłem, logowanie z wykorzystaniem środka identyfikacji elektronicznej.
» Elastyczność – możliwość udostępnienia pliku także osobie nieposiadającej dostępu do e-Archiwum.
» Ekologia – ograniczenie zużycia papieru i pozytywny wpływ na środowisko.

Rozwój elektronicznych usług zaufania Poczty Polskiej

Poczta Polska od 5 października 2021 roku oferuje Publiczną Usługę Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (e-Doręczenia), przeznaczoną do komunikacji między podmiotami publicznymi – przynajmniej jedna strona musi być instytucją publiczną. Świadczenie tej usługi leży w gestii Operatora Wyznaczonego.

Dla podmiotów niepublicznych uruchomiono Kwalifikowaną Usługę Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (e-Polecony). To bezpieczna forma przesyłania wiadomości elektronicznych przez system zaufanej strony trzeciej. Usługa zapewnia:

» integralność danych (niezmienność dokumentu),
» potwierdzenie uczestnictwa stron,
» dokładne określenie czasu nadania, odebrania oraz innych kluczowych etapów przesyłki.

Nowa usługa e-Archiwum uzupełnia portfolio cyfrowych rozwiązań zaufania oferowanych przez Pocztę Polską, zwiększając bezpieczeństwo i wygodę przechowywania oraz udostępniania dokumentów w środowisku cyfrowym.

 

Załączniki

PP 1

PP 1

png 611,6 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.