fot 4 fot 4

Dyliżans pocztowy ponownie na Rynku Głównym w Krakowie

Mieszkańcy Krakowa oraz liczni turyści przyzwyczaili się do widoku dyliżansu pocztowego na płycie Rynku Głównego. Od wielu lat jest symbolem Poczty Polskiej w miejscu, gdzie rozpoczęła swoją działalność w 1558 roku.

Dyliżans umiejscowiony jest naprzeciw Szarej Kamienicy w pobliżu kościoła Św. Wojciecha, nieopodal Bazyliki Mariackiej. Miejsce to przyciąga nie tylko mieszkańców Krakowa, ale również rzesze turystów.  W tym jedynym w swoim rodzaju punkcie pocztowym można m.in. kupić kartki pocztowe, znaczki, magnesy okolicznościowe i nadać przesyłki listowe.

- Dyliżans jest bardzo ważnym punktem na mapie Krakowa. Zakres oferowanych towarów handlowych jest bogaty i dostosowany głównie do potrzeb turystów - podkreśla Mirosław Mętel, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Krakowie.

W tym roku dyliżans funkcjonować będzie do 29 września.

 

Załączniki

fot 4

fot 4

png 1,8 MB Pobierz
fot 2

fot 2

jpg 890,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.