biuro prasowe 1190x670 N (11) biuro prasowe 1190x670 N (11)

Duży wzrost na Poczcie Polskiej. Liczba nadanych przesyłek jest większa o 40%

Poczta Polska tylko od Black Friday do 10 grudnia br. zanotowała wzrost nadań przesyłek o ponad 40 proc. względem tego okresu z roku 2022. Do Świąt Bożego Narodzenia pozostały jeszcze niecałe dwa tygodnie i nic nie zapowiada, aby ta liczba zmalała, co może skutkować dla Poczty kolejnym rekordem.  

Od kilku lat obserwujemy rosnącą popularność zakupów online - coraz więcej osób decyduje się na wygodę korzystania z ofert branży e-commerce. Ta tendencja tradycyjnie nasila się w grudniu, a tegoroczny okres przedświąteczny jest rekordowy. W rezultacie wolumen nadawanych paczek rośnie, a w tym roku Poczta Polska odnotowała kolejny, imponujący wzrost w tym obszarze! 

Aby sprostać wyzwaniu dostarczenia coraz większej liczby paczek do adresatów Poczta Polska przygotowywała się już od kilku miesięcy. Efektem działań Spółki było m.in. otwarcie nowych hal w Ciemnem pod Radzyminem, Opolu, czy montaż nowoczesnych sorterów we Wrocławiu, Lublinie i Lisim Ogonie. Dodatkowo, od 3 grudnia, uruchomiona została procedura według której kurierzy będą doręczać paczki nawet w niedzielę.  

Obecnie można skorzystać również z trzech opcji odbioru paczek kurierskich: Pocztex PUNKT– dostawy do sieci ponad 17 000 punktów; Pocztex AUTOMAT– dostawy do automatów paczkowych oraz Pocztex KURIER –  standardowego doręczenia przesyłki pod wskazany adres. Klientom Poczty Polskiej i Pocztexu udostępniono również aplikację do obsługi przesyłek kurierskich Pocztex Mobile oraz możliwość nadawania paczek – w placówkach pocztowych i w sieci punktów partnerskich – bez konieczności drukowania etykiet, aby maksymalnie ułatwić im wysyłanie przesyłek. 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.