Dostawcy usług masowych pod lupą klientów
Energia elektryczna, bankowość i usługi pocztowe – to dostawcy, których Polacy, opłacający rachunki za usługi masowe oceniają najlepiej. Tak wynika z badania „Polak 3.0 –czy jesteśmy gotowi na życie w cyfrowej rzeczywistości?” przeprowadzonego dla Poczty Polskiej przez Instytut Homo Homini.
Najlepiej oceniono dostawców prądu – prawie 9 na 10 badanych, płacących rachunki za usługi masowe, było zadowolonych z jakości świadczonych usług. Usługi energetyczne doceniane były przede wszystkim w metropoliach (44 proc. bardzo dobrze, 45 proc. raczej dobrze) oraz dużych miastach ( 58 proc. bardzo dobrze, 26 proc. raczej dobrze)
Polacy usatysfakcjonowani są także sposobem świadczenia usług bankowych. Raczej dobrze lub bardzo dobrze o bankowości mówi 81 proc. respondentów, pochodzących zwłaszcza z metropolii powyżej 500 tys. mieszkańców (45 proc. oceniło usługi na poziomie bardzo dobrym, 37 proc. raczej dobrze).
Podobnie oceniane są także usługi pocztowe. Prawie 8 na 10 (36 proc. bardzo dobrze, 42 proc. raczej dobrze) badanych miało na ich temat pozytywną opinię. Najlepiej o usługach pocztowych wypowiadali się mieszkańcy wsi (41 proc. bardzo dobrze, 45 proc. raczej dobrze) oraz dużych miast (54 proc. bardzo dobrze, 25 proc. raczej dobrze)
- Poczta Polska aktywnie dostosowuje się do zmian zachodzących na rynku. Dywersyfikujemy działalność starając się dostarczyć naszym klientom usługi na jak najwyższym poziomie nie tylko w zakresie rynku pocztowego, ale także kurierskiego, bankowego i ubezpieczeniowego – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, Prezes Poczty Polskiej S.A. - Jednym z priorytetów są dla nas e-usługi, takie jak przesyłka hybrydowa – czyli połączenie maila i tradycyjnego listu, czy neokartka – elektroniczna kartka, którą adresatowi dostarcza listonosz. Rozwijamy sieć nowych placówek, gdzie klient bez kolejki, za pośrednictwem samoobsługowego modułu do nadawania listów i paczek, może wysłać swoją korespondencję. Do 2017 r. na przystosowanie placówek pocztowych do nowego standardu chcemy przeznaczyć 190 mln zł - dodaje Jerzy Jóźkowiak.
Ocena świadczonych usług masowych to tylko część badania zrealizowanego dla Poczty Polskiej przez Instytut Homo Homini. Poza ocenami dostawców, respondentów pytano także o chęć korzystania z nowych technologii w sprawach związanych z usługami masowymi. Całość badania zostanie zaprezentowana na XXIII Forum Ekonomicznego w Krynicy, podczas panelu dyskusyjnego „Polak 3.0 czy jesteśmy gotowi na życie w cyfrowej rzeczywistości”. W debacie, której głównym tematem będą oczekiwania klientów wobec dostawców usług w dobie powszechnej cyfryzacji, wezmą udział: Michał Boni, Minister Administracji i Cyfryzacji, Bridget Cosgrave, Prezes DIGITALEUROPE, Jerzy Jóźkowiak, Prezes Zarządu Poczty Polskiej S.A., Zygmunt Solorz-Żak, Prezes Zarządu Polkomtel S.A., Cezary Stypułkowski, Prezes Zarządu BRE Bank S.A. i Maciej Witucki, Prezes Zarządu Orange Polska.
Panel dyskusyjny „Polak 3.0, czy jesteśmy gotowi na życie w cyfrowej rzeczywistości?”, odbędzie się 4 września 2013 (środa, II dzień Forum) o godzinie 12.05 w Nowym Domu Forum w Sali Jaworzyna.