BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (69) BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (69)

Czujna pracownica poczty w Kielcach uratowała emeryta przed oszustami

Duża kwota przelewu, niespójne odpowiedzi, w oczach niepewność… Doświadczonej doradczyni klienta z Poczty Polskiej w Kielcach wystarczyło kilka chwil, by rozpoznać, że stojący przed jej okienkiem senior może być ofiarą groźnych oszustów. Dzięki jej czujności i odpowiedniej reakcji udało się uratować oszczędności starszego mężczyzny.

Wszystko wydarzyło się w środę 13 sierpnia w placówce pocztowej nr 23 przy ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Kielcach. Gdyby nie przenikliwość pani Ireny, emeryt straciłby poważną kwotę. Na szczęście podczas obsługi klienta pracownica poczty zwróciła uwagę na jego nietypowe zachowanie oraz to, że zamierza dokonać dużej wpłaty na konto, którego dane wzbudziły u niej wątpliwości. Nie wahając się ani chwili, pani Irena przeprowadziła krótki wywiad z seniorem. Spytała go o cel przelewu oraz okoliczności, w jakich otrzymał dane od odbiorcy wpłacanych pieniędzy. Odpowiedzi starszego mężczyzny nie były spójne i wskazywały na to, że padł ofiarą naciągaczy.

- Widziałam w jego oczach niepewność, ale też presję, jakby ktoś stał nad nim i poganiał. Wiedziałam, że jeśli teraz odwrócę wzrok, te pieniądze znikną na zawsze – mówi Irena Pawłowska, starszy doradca klienta z Urzędu Pocztowego Kielce 23, która powstrzymała niebezpieczną transakcję.

Podejrzewając, że może chodzić o jeden z popularnych schematów oszustwa „na wnuczka”, „na policjanta” lub „na inwestycję”, pani Irena niezwłocznie powiadomiła przełożonych, a potem policję. Funkcjonariusze szybko przyjechali do placówki i otoczyli seniora opieką. Okazało się, że emeryt otrzymał fałszywego SMS-a z żądaniem, by zrobił dopłatę do raty na podane w wiadomości konto.

Policja przypomina, by nigdy nie przekazywać pieniędzy na nieznane konta ani nie podejmować decyzji finansowych pod presją czasu. Oszuści zmieniają scenariusze, ale zawsze grają na tym samym – ludzkim zaufaniu i strachu. Dlatego warto pamiętać, że czasem jedno pytanie zadane w porę może kogoś uchronić przed utratą oszczędności całego życia.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.