usługi PP usługi PP

Czekasz na przesyłkę rejestrowaną? Sprawdź najdogodniejsze formy jej odbioru

W portfolio Poczty Polskiej znajdują się dogodne usługi w zakresie odbioru przesyłek rejestrowanych. Na żądanie klienta przesyłka rejestrowana może zostać przekazana bezpośrednio do skrzynek pocztowych, przekierowana pod wskazany adres, czy przechowywana nawet do 4 tygodni. Usługi można sprawnie zamówić – także drogą online.

Każda przesyłka rejestrowana Poczty Polskiej ma kilka wariantów odbioru – wszystko po to, aby adresat otrzymał ją w najlepszym dla siebie czasie i miejscu. Przesyłki rejestrowane dostarczane są nie tylko do biur, domów oraz skrytek pocztowych, ale też np. do konkretnych, wskazanych placówek pocztowych lub z możliwością ich przekierowania w inne miejsce. Dyspozycje dotyczące wyboru najodpowiedniejszej formy odbioru korespondencji rejestrowanej klient może złożyć elektronicznie (za sprawą odpowiedniego formularza dedykowanego konkretnej usłudze, dostępnego na stronie www.poczta-polska.pl), bezpośrednio w dogodnej placówce pocztowej, albo też przekazać listonoszowi.

22 kwietnia 2020 r. w związku ze zmianą zapisów w Prawie pocztowym, Poczta Polska  wdrożyła nowe wytyczne dotyczące doręczania przesyłek listowych poleconych oraz paczek pocztowych i przesyłek kurierskich. Pierwszym z nich jest usługa Polecony do skrzynki , polegająca na dostarczaniu przesyłek poleconych bezpośrednio do skrzynki na listy adresata. Dodatkowo, na zgłoszone żądanie, Poczta Polska poprzez SMS lub email może informować klientów, że adresowana przesyłka polecona została doręczona. Usługa świadczona jest bezpłatnie.

 Poczta Polska oferuje wiele udogodnień dla klientów, które można zamówić online. Przekierowanie, przechowywanie i doręczenie na życzenie, to wygodne formy, z których możemy skorzystać dzięki elektronicznym formularzom na naszej stronie internetowej – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

W przypadkach, gdy klienci przewidują dłuższą absencje pod adresem zamieszkania lub np. przeprowadzkę, mogą skorzystać z kolejnych udogodnień oferowanych przez Pocztę Polską. Wydłużenie możliwości przechowania przesyłki w placówce pocztowej ze standardowych 14 dni do nawet czterech tygodni od pierwszej próby doręczenia jest możliwe dzięki aktywacji usługi „Przechowywanie przesyłki”. Można ją zgłosić w formie elektronicznej lub papierowej.  Opłata zależy od okresu przechowywania i jest naliczana każdorazowo przy odbiorze przesyłki według dostępnego na stronie cennika Poczty Polskiej. 

„Dosyłanie” (przekierowanie) jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które zmieniają miejsce zamieszkania lub pobytu i chcą, aby przesyłki trafiały pod nowy adres. Przesyłki adresowane do klienta pod stary adres będę przesyłane pod nowy adres, który  wskaże w formularzu. Terminy realizacji usługi uzależnione są od rodzaju nadanej przesyłki. Opłata za dosłanie przesyłki uzależniona jest od jej rodzaju, zaś dokonanie zgłoszenia online jest bezpłatne. Zgłoszone żądanie jest wykonywane maksymalnie przez 12 miesięcy, licząc od dnia zgłoszenia. Istnieje możliwość przedłużenia okresu korzystania z usługi, przy czym okres ten określony w każdym kolejnym żądaniu nie może być dłuższy niż 12 miesięcy. 

Dzięki usłudze Doręczenie na życzenie” awizowana przesyłka polecona zostanie ponownie doręczona. Klient może wybrać doręczenie pod pierwotny adres w wybranym, najdogodniejszym przedziale czasowym, w ramach godzin pracy placówki doręczającej ponownie awizowaną przesyłkę.

Powyższe usługi nie obejmują: pism w postępowaniu karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, administracyjnym, podatkowym oraz pism w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Załączniki

usługi PP

usługi PP

jpg 1,3 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.