E_SKRZYNKA_1.jpg E_SKRZYNKA_1.jpg

Cyfryzacja Poczty Polskiej przyspiesza

Odbiór listów poleconych w eSkrzynce Poczty Polskiej cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów. W ciągu miesiąca od uruchomienia tej usługi, zaczęło z niej korzystać 5 tys. osób. Zamiast tradycyjnej papierowej przesyłki, klienci otrzymują polecony w formie elektronicznej.

Na wniosek klienta Poczta Polska przetwarza przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępnia ją w eSkrzynce, która jest założona przy użyciu profilu zaufanego Klienta. W eSkrzynce znajduje się zarówno zeskanowana koperta, jak i cała korespondencja. O nadejściu nowej korespondencji adresat jest informowany mailem. Oprócz dokumentu w formie elektronicznej Poczta Polska przesyła list na wskazany adres po miesiącu od jego zeskanowania.

– eSkrzynka, wprowadzona przez Pocztę Polską przy współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, była odpowiedzią na potrzebę ograniczania bezpośredniej obsługi interesantów w czasie pandemii. Usługa cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów, co potwierdza, że zarówno Poczta Polska, jak i Polacy są gotowi na rozwój usług cyfrowych. eDoręczenia  ułatwią i przyspieszą komunikację między obywatelami i instytucjami państwowymi – mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.

Przez pierwszy miesiąc od uruchomienia usługi eSkrzynkę założyło blisko 5 tys. osób. Co dziesiąty użytkownik otrzymał już swoją korespondencję w formie dokumentu elektronicznego. Należy pamiętać, że z usługi wyłączone są przesyłki wysyłane przez sądy i trybunały, prokuraturę oraz inne organy ścigania, a także komornika sądowego. Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej Poczta Polska będzie świadczyć do 30 września br.

Zainteresowani założeniem eSkrzynki mogą rozpocząć proces wypełniając formularz dostępny tutaj.

Załączniki

E_SKRZYNKA_1.jpg

E_SKRZYNKA_1.jpg

jpg 136,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.