Ceny usług kurierskich w dół nawet o połowę!
· Usługi kurierskie PP dla klientów indywidualnych niższe średnio o 35 proc.,
· Jedna z opcji: doręczenie do godziny 8 rano – jako jedyny operator na rynku
· Elektroniczny kontakt z klientem – SMSy o nadaniu przesyłki
· Śledzenie przesyłek online
· Elektroniczny Nadawca – sposób na szybkie nadanie
Pocztex dla klientów indywidualnych będzie tańszy średnio o 35 proc. W przypadku cięższych przesyłek obniżka przekroczy nawet 50 proc. Nowy cennik obowiązuje już od 1 września. Przykładowo, cena przesyłki do 30 kg ze 110 złotych spadła do 50 złotych z gwarancją dostawy na drugi dzień. Na zmianie cennika skorzystają również nadawcy masowi – duże sklepy internetowe, firmy stacjonarne często korzystające z przesyłek kurierskich. – Dla nich mamy konkurencyjną ofertę z opustami uzależnionymi od liczby nadań – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej i dodaje – obsługa kurierska dla rynku e-commerce to dla nas priorytet. Chcemy aktywnie uczestniczyć w jego dynamicznym wzroście. Będziemy walczyć o każdą przesyłkę.
A jest o co walczyć, bo polski rynek usług kuriersko-ekspresowych jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków branżowych. Dobra koniunktura widoczna jest zarówno na rynku krajowym, jak i w przesyłkach międzynarodowych. Według bardzo ostrożnych szacunków jego wartość za 2010 rok wyniosła 3-4 miliardów złotych. Z tego aż 1 miliard zł przypada na e-commerce.
Kurier w domu o 7 rano? Takie rzeczy tylko w …Poczcie
Niskie ceny to nie koniec. Poczta wprowadza również dodatkowe rozwiązania jak np. powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki. Jako jedyna firma w Polsce, oferuje także dostarczenie przesyłki do godziny 8 rano (w miastach do 100 tysięcy mieszkańców). Dla sklepów internetowych istotną kwestią jest także szybka wypłata kwoty pobrania (maksymalnie do 3 dni) za doręczony do klienta towar. Średnia dla rynku to około 6 dni.
Oprócz tych zmian nowy Pocztex to również ujednolicenie liczby oferowanych usług – Nasza oferta jest przejrzysta – mówi Sławomir Żurawski, odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rynek kuriersko-ekspresowo-paczkowy. Klienci mogą skorzystać z serwisu kurierskiego, gdzie Pocztex gwarantuje doręczenie tego samego dnia i serwisu ekspresowego - dostawa następnego dnia.
Dodatkowe korzyści dla klientów to możliwość wymiany danych o przesyłkach pomiędzy systemem klienta, a systemem Poczty Polskiej. Aplikacja Elektroniczny Nadawca pozwala na szybkie przygotowanie przesyłki, wydruk nalepki adresowej, generowanie raportów o przesyłkach i ich śledzenie.
Zaliczona matura na pięć
Usługi kurierskie Poczty Polskiej zapewniają obecnie najwyższy na rynku poziom terminowości doręczania przesyłek – blisko 100 procent. Jej sprawdzianem już do 6 lat jest dostarczanie przez Pocztex egzaminacyjnych testów maturalnych, gimnazjalnych, adwokackich i sędziowskich.
Ofensywa reklamowa
Zmiany zostaną wsparte działaniami reklamowymi na szeroką skalę. Ogólnopolska kampania reklamowa i promocyjna ruszy w październiku i potrwa do połowy grudnia. – Liczymy na dynamiczny wzrost liczby klientów. To właśnie w okresie przedświątecznym rynek kurierski tętni życiem – mówi Sławomir Żurawski.
Zgodnie z kierunkami strategicznymi Poczty Polskiej do 2015 roku, Spółka zamierza zbudować konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie im m.in. nowoczesnych produktów bankowo – finansowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach pocztowych.