Ceny usług kurierskich w dół nawet o połowę!

·    Usługi kurierskie PP dla klientów indywidualnych niższe średnio o 35 proc.,
·    Jedna z opcji: doręczenie do godziny 8 rano – jako jedyny operator na rynku
·    Elektroniczny kontakt z klientem – SMSy o nadaniu przesyłki
·    Śledzenie przesyłek online
·    Elektroniczny Nadawca – sposób na szybkie nadanie

Pocztex dla klientów indywidualnych będzie tańszy  średnio o 35 proc. W przypadku cięższych przesyłek obniżka przekroczy  nawet 50 proc. Nowy cennik obowiązuje już od 1 września. Przykładowo, cena przesyłki do 30 kg ze 110 złotych spadła do 50 złotych z gwarancją dostawy na drugi dzień. Na zmianie cennika skorzystają również nadawcy masowi – duże sklepy internetowe, firmy stacjonarne często korzystające z przesyłek kurierskich. – Dla nich mamy konkurencyjną  ofertę z opustami uzależnionymi od liczby nadań – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej i dodaje – obsługa kurierska dla rynku e-commerce to dla nas priorytet. Chcemy aktywnie uczestniczyć w jego dynamicznym wzroście. Będziemy walczyć o każdą przesyłkę.

A jest o co walczyć, bo polski rynek usług kuriersko-ekspresowych jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków branżowych. Dobra koniunktura widoczna jest zarówno na rynku krajowym, jak i w przesyłkach międzynarodowych. Według bardzo ostrożnych szacunków jego wartość za 2010 rok wyniosła 3-4 miliardów złotych. Z tego aż 1 miliard zł przypada na e-commerce.

Kurier w domu o 7 rano? Takie rzeczy tylko w …Poczcie


Niskie ceny to nie koniec. Poczta wprowadza również  dodatkowe rozwiązania jak np. powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki. Jako jedyna firma w Polsce, oferuje także dostarczenie przesyłki do godziny 8 rano (w miastach do 100 tysięcy mieszkańców). Dla sklepów internetowych istotną kwestią jest także szybka wypłata kwoty pobrania (maksymalnie do 3 dni) za doręczony do klienta towar. Średnia dla rynku to około 6 dni.

Oprócz tych zmian nowy Pocztex to również ujednolicenie liczby oferowanych usług – Nasza oferta jest przejrzysta – mówi Sławomir Żurawski, odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rynek kuriersko-ekspresowo-paczkowy. Klienci mogą skorzystać z serwisu kurierskiego, gdzie Pocztex gwarantuje doręczenie tego samego dnia i serwisu ekspresowego - dostawa następnego dnia.

Dodatkowe korzyści dla klientów to możliwość wymiany danych o przesyłkach pomiędzy systemem klienta, a systemem Poczty Polskiej. Aplikacja Elektroniczny Nadawca pozwala na  szybkie przygotowanie przesyłki, wydruk nalepki adresowej, generowanie raportów o przesyłkach i ich śledzenie.

Zaliczona matura na pięć


Usługi kurierskie Poczty Polskiej  zapewniają  obecnie najwyższy na rynku poziom terminowości doręczania przesyłek – blisko 100 procent. Jej sprawdzianem już do 6 lat jest dostarczanie przez Pocztex egzaminacyjnych testów maturalnych,  gimnazjalnych, adwokackich i sędziowskich.

Ofensywa reklamowa

Zmiany zostaną wsparte działaniami reklamowymi na szeroką skalę. Ogólnopolska kampania reklamowa i promocyjna  ruszy w październiku i potrwa do połowy grudnia.  – Liczymy na dynamiczny wzrost liczby klientów. To właśnie w okresie przedświątecznym rynek kurierski tętni życiem – mówi  Sławomir Żurawski.

Zgodnie z kierunkami strategicznymi Poczty Polskiej do 2015 roku, Spółka zamierza zbudować konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie im m.in. nowoczesnych produktów bankowo – finansowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach pocztowych.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.