BLIK BLIK

Blisko 18 mln transakcji bezgotówkowych w placówkach i u kurierów Poczty Polskiej w 2022 roku

Klienci Poczty Polskiej coraz chętniej korzystają z wygodnej i bezpiecznej metody płatności BLIK zarówno w placówkach pocztowych, jak i opłacając przesyłki u kurierów Spółki. W porównaniu z 2021 r., w roku bieżącym liczba takich mobilnych transakcji wzrosła aż o 60%! 

Metoda płatności bezgotówkowych BLIK staje się coraz popularniejsza na rynku. Klienci doceniają łatwość dokonywania transakcji, a także ich bezpieczeństwo w porównaniu z konwencjonalnymi kartami płatniczymi. Poczta Polska, wychodząc naprzeciw preferencjom konsumentów, także udostępniła w swojej sieci placówek możliwość płatności BLIKiem. Spółka zapewniła kurierom wyposażenie w terminale obsługujące tę coraz popularniejszą metodę transakcji bezgotówkowych.

Poczta Polska od dłuższego czasu konsekwentnie przełamuje stereotyp firmy, która zamyka się na nowinki technologiczne. Z naszego szerokiego i stale rozwijanego wachlarza udogodnień coraz chętniej korzystają Klienci. BLIK to bez wątpienia wygodna, bezpieczna i szybka metoda płatności. Dzięki wyposażeniu naszych placówek oraz kurierów w nowoczesne terminale, Klienci nie muszą już szukać w portfelu karty czy liczyć gotówki, żeby opłacić swój zakup. Wystarczy smartfon z odpowiednią aplikacją, kilka kliknięć i gotowe! – mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

W porównaniu do 2021 r., liczba płatności BLIKiem w placówkach pocztowych oraz u kurierów wzrosła aż o ok. 60%.

BLIK to uruchomiony w lutym 2015 r. jeden z popularniejszych systemów płatności mobilnych w Internecie. Za rozwój przedsięwzięcia odpowiada Polski Standard Płatności, zaś powstało ono dzięki współpracy polskich banków. BLIK umożliwia płatności zbliżeniowe czy przelewy na telefon, również poza granicami Polski.  W pierwszym kwartale 2022 liczba transakcji w bankomatach wzrosła w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku o 42%. i było ich 10,2 mln. Wypłaty i wpłaty w bankomatach stanowią obecnie 4,1% wszystkich transakcji BLIK-iem.

Załączniki

BLIKMłociny2

BLIKMłociny2

jpg 2,6 MB Pobierz
BLIK 61

BLIK 61

jpg 2,2 MB Pobierz
BLIKPP

BLIKPP

jpg 90,4 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.