Bezpieczny staż w Poczcie Polskiej dla młodzieży z domów dziecka i rodzin zastępczych

Wychowankowie domów dziecka i rodzin zastępczych od 5 sierpnia pod opieką pracowników – wolontariuszy mają szansę sprawdzić w praktyce, jak wygląda praca w placówce pocztowej.

Poczta Polska wspólnie z Fundacją Robinson Crusoe rozpoczęła program dwutygodniowych staży w wybranych placówkach Poczty Polskiej. Program "Bezpieczny Staż" ma na celu zawodową aktywizację młodzieży z domów dziecka i rodzin zastępczych. Istotne jest to, aby wprowadzić ich na rynek pracy w najbardziej efektywny, ale także przyjazny sposób. Dlatego każdemu Robinsonowi towarzyszy pracownik – wolontariusz, który pełni rolę mentora społecznego. Program ruszył 5 sierpnia – do placówek Poczty Polskiej w Warszawie i Łodzi trafiło pierwszych 10 stażystów. Wszyscy są wychowankami domów dziecka lub rodzin zastępczych.

Poczta Polska organizuje program „Bezpieczny Staż” wspólnie z Fundacją Robinson Crusoe, która już od 10 lat zajmuje się usamodzielnieniem i wszechstronnym wspieraniem młodzieży wykluczonej społecznie. Fundacja uczy swoich podopiecznych – Robinsonów – jak przerwać zaklęty krąg bezradności, jak przełamywać bariery, jak samodzielnie walczyć o swoje miejsce w świecie i w społeczeństwie.

 – Program Bezpieczny Staż to przykład jak mądre Firmy i zaangażowani Pracownicy (mentorzy) pokazują młodym ludziom z domów dziecka i rodzin zastępczych, że można zaufać dorosłym. To szlachetna praktyka budowania kapitału społecznego razem – przez Pocztę Polską, Fundację Robinson Crusoe i Robinsonów (stażystów) – mówi Aureliusz Leżeński, Prezes Fundacji Robinson Crusoe.

Praca w placówce pocztowej, z innymi pracownikami nie tylko wprowadza młodych ludzi w środowisko pracy i zwiększa ich szanse na rynku, ale także rozwija ich umiejętności społeczne i buduje poczucie własnej wartości.

Cieszę się, że młodzi ludzie mają okazję poznać pracę na Poczcie od kuchni. Umawiamy się z naszymi stażystami, że codziennie podsumujemy miniony dzień. Dostrzegamy ich sukcesy i wskazujemy zadania, nad którymi muszą jeszcze popracować. Udział w takim programie jest bardzo motywujący - nie tylko dla stażystów, ale także dla nas, pracowników – mówi Ewa Starzyńska, Naczelnik UP Warszawa 44, do którego trafił jeden z dwudziestu Robinsonów.

To nie pierwsza taka inicjatywa Poczty Polskiej służąca aktywizacji zawodowej młodzieży. Podobny cel przyświecał akcji edukacyjnej „Usamodzielnij się”, w ramach której przeszkolono 2000 uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.