Środki_ochrony_11_05.jpg Środki_ochrony_11_05.jpg

Bezpieczna przesyłka. Poczta Polska dba o bezpieczeństwo klientów i pracowników

Stałe wyposażanie pocztowców w środki ochrony osobistej, pomiar temperatury pracowników sortowni, pocztowych placówek i biur, regularne dezynfekcje pomieszczeń sortowni – to tylko niektóre działania podejmowane przez Pocztę Polską w celu zapewnienia bezpieczeństwa klientów i pracowników.

Największy pracodawca w kraju wprowadził szereg środków i procedur, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się epidemii. Z uwagi na wielkość firmy, poziom zatrudnienia, liczbę placówek pocztowych oraz sortowni skala przedsięwzięcia oraz ponoszonych kosztów jest niebagatelna. Działaniami codziennie zarządza Zespół ds. monitorowania zagrożenia koronawirusem, ale w zapewnienie bezpieczeństwa zaangażowanych jest wielu pracowników w całej Polsce.

Wszystkie sortownie Poczty Polskiej są sukcesywnie dezynfekowane, mimo że nie jest to wymagane przy tego typu działalności. Działania mają charakter prewencyjny i ponadnormatywny. W węzłach ekspedycyjno-rozdzielczych dezynfekowane są przede wszystkim: szatnie, węzły sanitarne wraz z natryskami, palarnie, pomieszczenia socjalne, pomieszczenia techniczne i pomieszczenia porządkowe. Sortownie to placówki, w których pracuje jednocześnie nawet kilkaset osób, stąd wyjeżdżają samochody z ładunkami pocztowymi i kurierzy doręczający paczki do adresatów. Dlatego tak ważne jest szczególne zachowanie standardów bezpieczeństwa i minimalizowanie ryzyka zarażenia COVID-19.

 - Od pierwszych dni marca podjęliśmy szereg działań, które miały na celu zapewnienie naszym pracownikom niezbędnych środków ochrony osobistej. Dużą wagę przywiązujemy do bezpieczeństwa pracy, tak by minimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem. Wprowadzamy nie tylko wszystkie zalecenia służb sanitarnych i wymagane prawem środki ochrony osobistej, ale także uruchomiliśmy dodatkowe działania prewencyjne, takie jak cykliczne dezynfekcje we wszystkich sortowniach, na które przeznaczyliśmy dotychczas kilkaset tysięcy złotych. Nie oszczędzamy na bezpieczeństwie, jeśli w grę wchodzi zdrowie i życie ludzi - mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.  

Dla pocztowców zakupiono już m.in. ponad 600 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 30 ml i 100 ml oraz ponad 100 tys. litrów płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni w dużych opakowaniach. Poczta Polska kupiła także ponad 5,4 mln par jednorazowych rękawiczek, ponad 700 tys. maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania i pół miliona jednorazowych maseczek. Wszyscy listonosze i pracownicy placówek otrzymali przyłbice, zakupiono ich ponad 62 tys. Dostawy prowadzone są na bieżąco, aby pracownicy mogli wymieniać zużyte maseczki wielokrotnego użytku, istotne jest też stałe zaopatrzenie w płyny do dezynfekcji.

Jako rutynowe działania przyjęto również pomiar temperatury pracowników sortowni, placówek pocztowych i biur. W placówkach pocztowych zostało zainstalowanych blisko 4,6 tys. osłon z pleksi, które oddzielają pracowników od klientów. Łącznie na środki ochrony Poczta przeznaczyła dotychczas 57 mln złotych.

Załączniki

Dezynfekcja_sortownia4.JPG

Dezynfekcja_sortownia4.JPG

JPG 1,7 MB Pobierz
Środki_ochrony_11_05.jpg

Środki_ochrony_11_05.jpg

jpg 210,1 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.