teaser.jpg teaser.jpg

Barometr paczkowy: Poczta Polska paczkami silna

Podsumowanie I półrocza 2015 w segmencie KEP

Poczta Polska konkuruje na rynku o miano wiodącej firmy w segmencie paczkowo-kurierskim.
W marcu 2015 operator narodowy ogłosił 5-letnią strategię rozwoju, zakładającą m.in. 100 proc. wzrost przychodów w segmencie paczek, przesyłek kurierskich i usług logistycznych dla branży eCommerce.

Zaledwie kwartał po ogłoszeniu planów rynkowych, Poczta Polska może pochwalić się rekordowymi jak dotychczas wynikami pod względem wolumenu obsługiwanych przesyłek. Co więcej – planowane na IIIQ 2015 uruchomienie usługi ‘paczka on-line’ dodatkowo wzmocni pozycję operatora narodowego w segmencie paczkowo-kurierskim, przybliżając Pocztę Polską do osiągnięcia przyjętych założeń strategicznych i tym samym uplasowania się w czołówce firm obsługujących krajowy rynek paczkowy.

Paczka za paczką – wyniki Poczty Polskiej po I półroczu 2015

W I półroczu 2015 roku Poczta Polska odnotowała łącznie 20 proc. wzrost wolumenu sprzedaży usług KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) względem analogicznego okresu 2014 roku, przy równoległym wzroście rynku na poziomie zaledwie 7 proc.

Jednocześnie, w ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2015 roku wolumen usług kurierskich realizowanych przez Pocztę Polską zwiększył się o ponad 50 proc., a usług dla branży eCommerce o 30 proc. w porównaniu z wynikami uzyskanymi w tym samym okresie 2014 roku. Co ważne – w tym czasie rynek rósł odpowiednio w poszczególnych segmentach tylko o 7-8 proc. i 15 proc.

Paczka on-line Poczty Polskiej jeszcze w 2015 roku!

Po sukcesie rynkowym neoznaczka, który dotychczas mógł być wykorzystywany tylko przy wysyłce listów i kartek pocztowych, jeszcze w 2015 roku Poczta Polska wdroży – również za pośrednictwem platformy www.envelo.pl  elektroniczny kanał dostępu do usług paczkowych, umożliwiając klientom opłacenie przesyłki w trybie płatności on-line z dowolnego miejsca.

Po opłaceniu usługi w domu czy biurze, klient otrzyma drogą elektroniczną potwierdzenie nadania paczki. Takie rozwiązanie sprawi, że przesyłkę można będzie zostawić w placówce pocztowej bez konieczności dokonania płatności w tradycyjny sposób.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.