ARC Rynek i Opinia: Poczta Polska najpopularniejsza na rynku paczkowo-kurierskim

Poczta Polska jest najbardziej rozpoznawalnym operatorem na rynku KEP (kurier, ekspres, paczka) - tak wynika z badania przeprowadzonego pod koniec 2013 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Z raportu wynika też, że Poczta Polska jest najczęściej wybieraną firmą - aż 43% klientów indywidualnych deklaruje ją jako firmę pierwszego wyboru, wśród klientów biznesowych odsetek ten wynosi 19 %.

Przewagą konkurencyjną Poczty Polskiej jest m.in. dostępność placówek i większa niezależność przy odbiorze przesyłki. Respondenci badania (klienci indywidualni i biznesowi) zauważają również, że Poczta Polska się zmienia.

”Zarówno klienci Poczty Polskiej, jak i klienci konkurencyjnych firm dostrzegają rozwój i systematyczne odświeżanie wizerunku i infrastruktury Poczty Polskiej (np. w postaci modernizowanych placówek)” – czytamy w badaniu.

Trwająca od początku ubiegłego roku rewitalizacja sieci placówek to jeden ze strategicznych projektów Poczty Polskiej na lata 2013-2017. W jej ramach odnawiane są funkcjonujące już placówki lub otwierane są nowe punkty. Obecnie Spółka posiada ok. 80 takich obiektów. Do końca roku będzie funkcjonowało ponad 180 placówek w nowym modelu.

Klienci doceniają także rozwój informatyczny i organizacyjny Poczty Polskiej (m.in. system śledzenia przesyłek, system zarządzania ruchem w placówkach). Poczta Polska jest także dobrze oceniana za terminowość i bezpieczeństwo.

Dobre wyniki osiągnął również Pocztex. Opinię potwierdzają dane dot. wzrost wolumenu Pocztexu, które w roku 2013 były wyższe o prawie 60 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Zalety marki to w opinii klientów m.in. z duży zasięg i stabilność. Pocztex kojarzy się także z dużą szybkością doręczenia.

Na co zwracamy uwagę przy wysyłce paczek

W raporcie przedstawiono także dane dot. specyfiki rynku KEP. Wynika z niego, że 85 proc. firm biorących udział w badaniu i deklarujących korzystanie z usług kurierskich i przesyłek paczkowych robi to kilka razy w tygodniu. Przedsiębiorcy wskazali także kryteria, którymi kierują się przy wyborze firmy. Największe znaczenie mają: terminowość doręczenia przesyłek (48%), brak uszkodzeń (28%) oraz elastyczność oferty (28%). Klienci indywidualni cenią sobie: terminowość (41%), brak uszkodzeń (22%) oraz możliwość śledzenia przesyłek (16%). Korzystający z usług KEP najczęściej wysyłają koperty lub paczki o wadze do 1 kg lub od 1 do 5 kg – takie przesyłki nadaje 86% klientów indywidualnych i około 80% klientów biznesowych.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.