mama przodem fin mama przodem fin
CSR

Akcja „Mama przodem” w placówkach Poczty Polskiej

Poczta Polska, dbając o poziom obsługi klientów, na terenie swoich placówek wprowadziła m.in. kodeks dobrych praktyk dla osób uprzywilejowanych. Jednym z elementów kodeksu jest akcja pod hasłem: „Mama przodem”, realizowana już od 3 lat. W jej ramach, kobiety w ciąży i rodzice z małymi dziećmi obsługiwani są priorytetowo i poza kolejnością. O akcji informują specjalne oznaczenia, którymi Poczta zachęca pozostałych klientów do wsparcia idei i działań Spółki w tym zakresie.

W placówkach Poczty Polskiej znajdują się specjalne oznaczenia z informacją o tym, że osoby uprzywilejowane mają pierwszeństwo obsługi. Zasada pierwszeństwa dotyczy kobiet w ciąży, osób z dziećmi do 2 roku życia oraz osób z niepełnosprawnościami. Poczta Polska realizuje ją zgodnie z przyjętą do stosowania przez pracowników bezpośredniej obsługi klienta „Kartą Dobrych Praktyk”. 

- Jesteśmy firmą otwartą na klientów, proponującą im liczne udogodnienia. Nasza „Karta Dobrych Praktyk” to odpowiedź na szczególne potrzeby grup konsumentów odwiedzających placówki pocztowe. Pamiętamy o osobach niepełnosprawnych, kobietach w ciąży, czy rodzicach z małymi dziećmi i umożliwiamy im priorytetową obsługę, poza kolejnością. Prosimy wszystkich naszych klientów o zrozumienie i wsparcie w tych działaniach – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Usystematyzowanie i wdrożenie zaleceń w powyższym zakresie potwierdza, że Poczta Polska to firma odpowiedzialna społecznie i wrażliwa na szczególne potrzeby swoich klientów. Priorytetowa obsługa kobiet ciężarnych i rodziców z małymi dziećmi przebiega pod hasłem „Mama przodem”. Spółka przygotowała specjalne oznaczenia, poprzez które informuje wszystkich klientów o zasadzie pierwszeństwa obsługi grup uprzywilejowanych. W placówkach pocztowych program realizowany jest od trzech lat. Dziś, z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Matki, w związku z ważnym społecznie wymiarem akcji „Mama przodem”, przytoczenie jej głównych założeń nabiera szczególnego wymiaru i znaczenia.    

Załączniki

Akcje PP w ramach Karty Dobrych Praktyk - Mama Przodem

Akcje PP w ramach Karty Dobrych Praktyk - Mama Przodem

png 2,1 MB Pobierz
Akcje PP w ramach Karty Dobrych Praktyk - Mama przodem

Akcje PP w ramach Karty Dobrych Praktyk - Mama przodem

jpg 969,6 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.