1,8 mln listów dziennie w okresie przedświątecznym

Liczba listów wysyłanych przez Polaków w grudniu rośnie trzykrotnie w stosunku do pozostałych miesięcy w roku. O jedną trzecią rośnie też liczba paczek, którymi przesyłane są zamówione w sklepach internetowych towary. Większy ruch w placówkach i sortowniach Poczty Polskiej rozpoczyna się już w połowie listopada.

W okresie przedświątecznym Polacy wysyłają średnio 1,8 mln listów i około 180 tysięcy paczek dziennie. Jeden z największych węzłów, w których sortuje się i rozdziela przesyłki obsługuje w najgorętszym okresie nawet do 3 milionów przesyłek dziennie. Jak wynika z danych Poczty Polskiej, w zwykłym okresie wysyłanych jest około 0,5 mln listów dziennie do odbiorców w kraju i 82 tysiące listów za granicę.

Przed świętami klienci częściej przesyłają paczki, zamiast 140 tysięcy notowanych w zwykłych miesiącach, Poczta przewozi ich ponad 180 tysięcy. W sumie od połowy listopada do 21 grudnia Polacy wyślą około 4,5 miliona paczek. Wzrost w tym obszarze to przede wszystkim efekt popularności sklepów internetowych.

„Okres przedświąteczny to dla nas, co roku gorący czas. Mimo, że coraz rzadziej wysyłamy kartki świąteczne, coraz więcej kupujemy w Internecie i ruch w naszych centrach ekspedycyjnych jest w grudniu stale wysoki. Wymaga on dodatkowego wysiłku od naszych pracowników. Poczta rozpoczęła program modernizacji, który obejmuje także wyposażenie sortowni i środków transportu. ” – mówi Mariusz Zarzycki, Wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej

Największy ruch w 14 centrach logistycznych Poczty Polskiej jest w godzinach wieczornych i w nocy, kiedy wysłane przez klientów paczki i listy są przywożone do sortowania i rozesłania do adresatów. W tych swoistych godzinach szczytu tylko w Warszawskim centrum pracuje 2 tysiące osób w systemie czterozmianowym.

Poczta Polska w ostatnich miesiącach znacząco poprawiła szybkość doręczania przesyłek. Co do zasady listy i paczki docierają do Klientów na czas. Paczki ekonomiczne notują blisko 100 proc. terminowość doręczeń. Poprawa w tym obszarze to efekt zmian, jakie przechodzi obecnie Poczta Polska.

Warszawska sortownia największa w Europie Środkowo – Wschodniej

Warszawska sortownia jest jednym z największych tego typu obiektów w Europie Środkowo-Wschodniej. Zajmuje obszar 13,5 ha. Przed Świętami Bożego Narodzenia, tylko na jednej zmianie pracuje 2 tys. osób. Węzeł obsługuje przesyłki krajowe jak i zagraniczne.

Od tego roku sortownia ma unowocześnioną paczkową maszynę rozdzielczą (większa przepustowość i wielofunkcyjny skaner), testowany jest pilotaż systemu wspomagania ręcznego sortowania przesyłek listowych przy wykorzystywaniu aplikacji głosowej. Operacje pocztowe są rejestrowane w systemie teleinformatycznym, który umożliwia śledzenie przesyłek paczkowych, kurierskich oraz pozyskanie informacji o nadaniu i doręczeniu listowych przesyłek rejestrowanych. Dodatkowo system tworzy automatycznie istotną część dokumentów eksploatacyjnych np. sumariusze, wykazy ładunku.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.