Poczta Polska: Rekordy nadań po Black Friday i Cyber Monday
Usługi i produkty

Poczta Polska: Rekordy nadań po Black Friday i Cyber Monday

Oferty sklepów internetowych przygotowane na Black Friday i Cyber Monday od kilku lat cieszą się dużym zainteresowaniem wśród kupujących. Sklepy internetowe zaczynają wysyłać do klientów zamówione produkty, a przed Pocztą Polską staje wtedy wyzwanie przyjęcia i doręczenia zwiększonej liczby przesyłek. W tym roku liczba przesyłek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w ostatni poniedziałek i wtorek wzrosła aż o ponad 22% względem ubiegłego roku! Co więcej, biorąc pod uwagę cały Black Week, liczba nadanych przesyłek w Poczcie Polskiej zaliczyła wzrost o ponad 46%!

Black Friday, a następnie Cyber Monday to coroczne wydarzenia, które przyciągają entuzjastów zakupów, poszukujących okazji i promocji. W te dni sklepy oferują znaczne obniżki cenowe na różnorodne produkty, co często prowadzi do gorączkowych zakupów i długich kolejek w sklepach. Dlatego zdecydowana większość klientów, coraz częściej decyduje się na zakupy online. Zmiana trendu stanowi jednak wyzwanie dla przewoźników, którzy muszą sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na dostawę paczek i zorganizować skuteczny system dystrybucji.

27 listopada odnotowano rekordową liczbę nadanych paczek. Było ich ponad 16,8% więcej niż w analogicznym dniu w ubiegłym roku. Z kolei we wtorek 28 listopada Spółka odnotowała wzrost wolumenu nadanych paczek blisko o 30% względem tego samego dnia z 2022 roku.

Już od kilku miesięcy Poczta Polska przygotowywała się do przedświątecznego szczytu paczkowego. Otwarcie nowych hal w Ciemnem pod Radzyminem czy Opolu, montaż nowoczesnych sorterów we Wrocławiu, Lublinie i Lisim Ogonie to inwestycje, które przygotowały Spółkę do sprawniejszej obsługi paczek. Od 25 listopada kurierzy dostarczają paczki także w soboty.