PP 1 PP 1

Poczta Polska: nie daj się oszukać, nie sprzedajemy niedoręczonych przesyłek

CERT Poczta Polska ostrzega przed najnowszą kampanią wycelowaną w klientów Spółki. Oszuści podszywając się pod narodowego operatora pocztowego, oferują „możliwość zakupu” palet z przesyłkami, które nie zostały doręczone i rzekomo zalegają w magazynach.

Informacja jest przekazywana poprzez media społecznościowe, głównie przez Facebook. Zawiera krótki opis, zdjęcia obrazujące przesyłki paletowe z logo Poczty Polskiej kusząc atrakcyjną ceną.

Przykładowe ogłoszenie prezentujemy w załączniku.

CERT Poczta Polska podjął już kroki mające na celu zablokowanie tej kampanii phishingowej.

Prosimy o zachowanie czujności w działaniach podejmowanych w sieci, szczególnie gdy oferta, z której chcemy skorzystać jest niezwykle atrakcyjna lub jesteśmy proszeni o podanie szerokiego zakresu danych.

Jednocześnie przypominamy:

Jeśli do Ciebie została skierowana wiadomość, w której nadawca podszywa się pod Pocztę Polską lub trafiłeś na stronę podszywającą się pod Pocztę Polską lub którąś ze spółek z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej – niezwłocznie przekaż tę informację do zespołu CERT Poczta Polska – na adres mailowy: incydent@poczta-polska.pl

Załączniki

fot 1

fot 1

jpg 70,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.