Poczta Polska podpisała porozumienie z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa
O Poczcie Polskiej

Poczta Polska podpisała porozumienie z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa

Poczta Polska i Rządowe Centrum Bezpieczeństwa zawarły 12 grudnia br. umowę o współpracy. Dokument został uroczyście podpisany przez członków Zarządu Spółki – prezesa Krzysztofa Falkowskiego i wiceprezesa Wiesława Włodka oraz dyrektora Rządowego Centrum Bezpieczeństwa płk. Konrada Korpowskiego. Oba podmioty zobowiązały się do ścisłej i skutecznej współpracy w obszarze bezpieczeństwa i obronności państwa.

Zawarte porozumienie obejmuje takie zagadnienia, jak zarządzanie kryzysowe, w tym ochronę infrastruktury krytycznej. W treści znalazły się deklaracje gotowości do podejmowania działań na rzecz  obronności państwa.

- Poczta Polska jest spółką o strategicznym znaczeniu dla administracji państwowej. Sprawdziliśmy się w trudnych i pełnych wyzwań okolicznościach – w czasie pandemii koronawirusa czy wobec konsekwencji wojny w Ukrainie. Partnerstwo w zakresie wymiany informacji, wiedzy oraz doświadczeń będzie niezwykle cenne zarówno dla Poczty, jak i dla Rządowego Centrum Bezpieczeństwa – powiedział Krzysztof Falkowski.

Porozumienie zostało zawarte na czas nieokreślony i zawiera m.in. takie elementy, jak wzajemne udostępnianiu informacji o zagrożeniach i zdarzeniach, które mają wpływ na poziom bezpieczeństwa państwa i społeczeństwa, udostępnianie analiz, ocen i prognoz czy prowadzenie doraźnych konsultacji dotyczących zagrożeń i budzących niepokój zdarzeń.

- Sytuacja geopolityczna wymaga zaangażowania wielu instytucji w budowanie odpornego na zagrożenia państwa oraz dobrze skomunikowanego. Jednak bez świadomego zagrożeń społeczeństwa jest wręcz niemożliwe osiągnięcie tego celu. Wierzę jednak, że dzięki współpracy naszych instytucji – Rządowego Centrum Bezpieczeństwa i Poczty Polskiej, komunikacja w kryzysie w wielu obszarach będzie łatwiejsza – powiedział płk Konrad Korpowski.

Poczta Polska i RCB będą także organizować wspólne konferencje i seminaria, wymieniać się doświadczeniami i dobrymi praktykami oraz porodzić działania  na rzecz usprawnienia komunikacji z obywatelem w zakresie przeciwdziałania kryzysom. Instytucje zamierzają m.in. prowadzić wspólne kampanie informacyjne na rzecz profilaktyki zagrożeń oraz ich przeciwdziałaniu.