Klienci coraz chętniej kupują książki i prasę w placówkach Poczty Polskiej
Usługi i produkty

Klienci coraz chętniej kupują książki i prasę w placówkach Poczty Polskiej

W I półroczu br. Poczta Polska oferowała w swoich placówkach łącznie ponad 1500 tytułów prasowych, prawie 800 tytułów wydawnictw książkowych dla dorosłych oraz ponad 700 tytułów dziecięcych. Klienci coraz częściej odwiedzają urzędy i filię, korzystając z szerokiego wyboru nowości wydawniczych i bestsellerów, czego dowodzą ostatnie wyniki sprzedażowe.  

Sprzedaż książek i wydawnictw to jeden z rozwojowych filarów działalności handlowej, którą prowadzi Poczta Polska. W I półroczu br. klienci zakupili wydawnictwa prasowe i książkowe za łączną kwotę ponad 50 mln zł. Na prasę egzemplarzową i książki dla dorosłych czytelników wydali ok. 0,5 mln zł więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Hity sprzedażowe w Poczcie Polskiej to przede wszystkim wydawnictwa o tematyce prozdrowotnej. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. najlepiej sprzedawały się książki: „Cukrzyca i życie”, „Leki prosto z natury”, „Kuchnia i zdrowie” oraz „Encyklopedia zdrowia”. Wśród wydawnictw dla dzieci największą popularnością cieszyły się książeczki dla najmłodszych – kartonikowe, z okienkami, do kolorowania, wyklejania i zdrapywania.

- Poczta Polska to jeden z większych dystrybutorów książek i prasy na polskim rynku. Klienci szukają u nas przede wszystkim różnego rodzaju poradników, choć literatura czy biografie sprzedają się także całkiem dobrze. Staramy się, aby każdy znalazł u nas coś dla siebie, dlatego dbamy o szeroki wachlarz pozycji dostępnych dla czytelników. Cieszymy się, że Klienci to doceniają, coraz chętniej kupując u nas wydawnictwa książkowe czy prasę – mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Klienci Poczty Polskiej chętnie kupują także książki, które są wśród najlepiej sprzedających się tytułów w kraju. Bestsellery, które najczęściej znikają z półek to m.in. „Empuzjon” – najnowsza powieść Olgi Tokarczuk, pierwsza po otrzymaniu Literackiej Nagrody Nobla czy książka o Wołodymyrze Zełenskim autorstwa Wojciecha Rogacina. Hitem sprzedażowym okazał się również tytuł „Polska i Rosja” autorstwa prof. Andrzeja Nowaka, który prezentuje historię napiętych i dynamicznych stosunków polsko - rosyjskich na przestrzeni wieków.

Nowości i najlepiej sprzedające się tytuły książkowe prezentowane są na specjalnych ekspozytorach, znajdujących m.in. przy okienkach obsługi klienta. Nowości na wakacje to m.in. „Pomnik z płomienia. Krzysztof Kamil Baczyński” autorstwa Barbary Wachowicz oraz literatura obyczajowa: „Blef” Ewy Salwin, „Bez hamulców” Aleksandry Pakuła, „Oskarżona” i „Stalker” Magdy Stachula, „To co najważniejsze” Małgorzaty Rogali czy „Piętno” Nataszy Sochy. 

Wśród tytułów prasowych największym zainteresowaniem cieszy się najlepiej sprzedający się w Polsce dziennik „Fakt” oraz prasa kolorowa i prasa z programem telewizyjnym: „Teletydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla ciebie” i „Twoje Imperium”. W ostatnim czasie Poczta Polska wprowadziła do sprzedaży czasopismo w języku ukraińskim – tygodnik poradnikowy dla kobiet „100 Rad”. W wybranych placówkach pocztowych dostępny jest m.in. „Bild” – najpopularniejszy dziennik niemiecki.

Niektóre czasopisma oraz wszystkie książki dostępne w ofercie   Poczty Polskiej można kupić nie tylko w placówkach pocztowych. Wybrane tytuły można również zamówić za pomocą strony poczyta.pl i odebrać je  w wybranej placówce. Spółka oferuje także możliwość zamówienia danego tytułu na życzenie klienta.

Poczta Polska dba nie tylko o poszerzanie i urozmaicanie asortymentu książek i prasy. Podejmuje także działania, aby coraz lepiej dbać o ich prezentację. W ostatnim czasie w ok. tysiącu placówek pocztowych pojawiły się nowe ekspozytory, na których znajdują się najbardziej poczytne tytuły prasowe, a w ok. 800 placówkach – ekspozytory, na których widnieć będą wydawnictwa prasowe polskich wydawców. Wynika to m.in. z faktu, że Poczta Polska jako firma z wyłącznie polskim kapitałem, spółka Skarbu Państwa oraz jedna z najdłużej działających na polskim rynku firm dba o promowanie patriotyzmu zakupowego.

W placówkach pocztowych, oprócz książek i prasy, klienci mogą kupić także pełną paletę towarów pocztowych, takich jak  koperty, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe. Ofertę handlową uzupełniają artykuły papiernicze, gry planszowe, zabawki oraz upominki i produkty sezonowe. W wakacje dostępny jest m.in. szeroki wybór artykułów na lato (kremy do opalania, środki na komary, okulary słoneczne, zabawki plażowe) oraz artykułów szkolnych.