PP 4 PP 4

Poczta Polska notuje dodatnią dynamikę sprzedaży produktów w swoich placówkach

Handel w placówkach pocztowych to jeden z istotnych obszarów działalności Poczty Polskiej. W ofercie sprzedażowej w urzędach i filiach Spółki, znajdują się m.in. artykuły piśmiennicze i biurowe, towary okolicznościowe, tzw. towary impulsowe, gry i zabawki, wydawnictwa książkowe oraz produkty sezonowe. Oferowane w placówkach pocztowych produkty cieszą się dużą i rosnącą popularnością, nie tylko tam gdzie sklepów i punktów handlowo-usługowych jest niewiele.

W ubiegłym roku klienci zakupili w placówkach pocztowych produkty za prawie 350 mln zł. Dane za pierwsze półrocze br.  wskazują, że w roku 2022  Spółka osiągnie dodatnią dynamikę w zakresie sprzedaży towarów.

Pozytywne wyniki to efekt ewaluacji oferty oraz dostosowania asortymentu do preferencji Klientów. Porównując rok do roku, jedną z największych dynamik sprzedaży – ok. 140% – Spółka zanotowała w zakresie sprzedaży towarów okolicznościowych. Do tej grupy asortymentowej zaliczane są np. akcesoria i towary osobiste (m.in. portfele, torebki), artykuły regionalne, pamiątki, dekoracje. 

Ok. 120% dynamikę sprzedaży Poczta Polska odnotowała w kategorii artykuły piśmiennicze i biurowe oraz towary impulsowe. Do drugiej grupy zaliczają się m.in. napoje i słodycze, herbaty, kosmetyki i baterie. Wzrosty sprzedaży Spółka ma także w takich kategoriach jak książki, kartki widokowe i gospodarstwo domowe.

W asortymencie placówek pocztowych prócz stałych kategorii produktowych dostępne są także artykuły sezonowe. W tym roku są to m.in. mapy, przewodniki, widokówki, magnesy regionalne, okulary słoneczne, plażowe zestawy zabawek czy preparaty odstraszające komary. Artykuły te dostępne są m.in. w miejscowościach turystycznych.

Placówka pocztowa to miejsce, gdzie można kupić i wysłać pocztówkę z wakacji. Naszym Klientom oferujemy jednak także produkty, które przydadzą się podczas urlopu. Umilą i ułatwią czas spędzony na plaży, na działce, w czasie podróży.  W wielu wariantach i w przystępnych cenach można kupić u  nas akcesoria plażowe, popularne i mniej dostępne książki, gazety i magazyny oraz zabawki dla dzieci. Poczta Polska to także miejsce, do którego warto wstąpić po słodką przekąskę czy zimny napój – mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Handel w placówkach pocztowych to jeden z obszarów działania Poczty Polskiej o długiej tradycji. Historycznie sprzedawane były tutaj bardzo różne artykuły. Zawsze były to m.in. produkty pierwszej potrzeby oraz produkty okolicznościowe i sezonowe. Poczta Polska nie jest tutaj żadnym wyjątkiem. Dodatkowy asortyment – nie tylko ten związany ze świadczeniem usług pocztowych – sprzedawany jest w placówkach pocztowych w wielu krajach.

Aktualnie towary w placówkach pocztowych najczęściej kupowane są przez osoby, które mieszkają w mniejszych miejscowościach, nie kupują on-line lub przed zakupem chcą obejrzeć dany produkt. Do palcówek pocztowych przychodzą także ludzie, którzy lubią kupować w małych punktach, blisko domu i wspierają polski biznes.

Warto podkreślić, że począwszy od 2017 roku działalność handlowa w Poczcie Polskiej została uporządkowana i zcentralizowana. Wycofano wówczas blisko dwa tysiące słabo sprzedających się pozycji. Dzięki wprowadzeniu ewaluacji, profesjonalnego projektowania oferty i ograniczeniu asortymentu do produktów, które cieszą się zainteresowaniem Klientów, Poczta odnotowuje zyski ze sprzedaży w placówkach. Jest to istotne wsparcie w utrzymaniu sieci urzędów i filii pocztowych.

Warto przypomnieć, że Spółka zobligowana jest przepisami prawa do posiadania placówek na terenie całego kraju, niezależnie od ich rentowności. W związku ze spadającym z roku na rok wolumenem przesyłek listowych, które były dotychczas głównym źródłem dochodu dla Poczty Polskiej, blisko 80% urzędów i filii pocztowych generuje straty. Sprzedaż asortymentu jest jednym z kluczowych czynników, które ograniczają negatywne następstwa finansowe utrzymywania nierentownej sieci placówek.

Aktualnie Poczta Polska systematycznie poszerza i modyfikuje asortyment w placówkach pocztowych. Oferta handlowa zależna jest od lokalizacji, wielkości placówki, regionu, potrzeb klientów i pory roku.

 

 

Załączniki

PP 4

PP 4

jpg 314,6 kB Pobierz
PP 1

PP 1

jpg 198,3 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.