karta karta

Pierwsza w Polsce karta biometryczna już na Poczcie

W placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju można już zamówić kartę biometryczną Banku Pocztowego, która jest jedynym tego rodzaju narzędziem płatniczym w naszej części Starego Kontynentu. W Europie, do tej pory, z takiego rozwiązania mogli korzystać jedynie klienci jednej z francuskich instytucji finansowych. Karta aktualnie dedykowana jest klientom instytucjonalnym, ale już w niedalekiej przyszłości planowane jest poszerzenie grona odbiorców także o klientów indywidualnych.

W największej w kraju sieci placówek własnych Poczty Polskiej S.A., obejmującej 4,7 tys. urzędów i filii, klienci segmentu Mikroprzedsiębiorstw Banku Pocztowego mogą zamówić kartę biometryczną Banku Pocztowego S.A. Karta biometryczna umożliwia dokonywanie płatności autoryzowanych za pomocą biometrycznej weryfikacji odcisku palca posiadacza karty.   

W sieci Poczty Polskiej i działających w niej terminalach POS klienci mogą także dokonywać płatności taką kartą. Biometryczne rozwiązanie Banku Pocztowego wpisuje się w obraną przez Pocztę Polską strategię w kierunku rozwoju w obszarze cyfryzacji, poprzez udostępnianie kolejnych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych.  

– Poczta Polska, wraz ze spółkami ze swojej grupy kapitałowej, rozwija nowe technologie i wprowadza innowacje, czego przykładem jest m.in. wprowadzenie kart biometrycznych przez Bank Pocztowy. Cyfrowa Poczta to jeden z kierunków strategicznych, który sobie wyznaczyliśmy i który konsekwentnie realizujemy, aby zapewnić klientom szeroką paletę wygodnych, nowoczesnych oraz bezpiecznych usług. Liczba transakcji bezgotówkowych realizowanych w placówkach pocztowych stale rośnie, coraz więcej klientów korzysta zarówno z kart płatniczych oraz z BLIKa, stopniowo zwiększamy też liczbę terminali płatniczych POS, obecnie mamy ich ponad 12 000. Mam nadzieję, że także autoryzacja odciskiem palca zostanie dobrze przyjęta przez naszych klientów, którzy docenią tę bezpieczną formę płatności  podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej S.A. 

Rozwijając się w zakresie nowych technologii Bank Pocztowy podąża za oczekiwaniami Klientów, którzy coraz chętniej korzystają z rozwiązań bankowości internetowej, mobilnej czy transakcji bezgotówkowych z użyciem kart płatniczych - płatności kartą stanowią w Polsce już 62% wszystkich transakcji. Nasze najnowsze rozwiązanie – karta biometryczna, wspiera ten trend – mówi Jakub Słupiński, prezes zarządu Banku Pocztowego S.A.

Karty biometryczne to zupełna nowość, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Firma Thales, która opracowała tę zaawansowaną technologię, dostarcza swój produkt jedynie na pięć rynków, w tym jeden europejski. Dla Klientów Banku Pocztowego i Poczty Polskiej wykorzystanie najnowszych technologii oznacza jeszcze wygodniejsze i bezpieczniejsze dokonywanie transakcji, a dla nas wspieranie dynamicznego rozwoju w Polsce rynku płatności bezgotówkowych – komentuje Marcin Ledworowski, członek zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za obszar biznesu oraz IT. 

To rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo w każdej transakcji zbliżeniowej, niezależnie od kwoty, bowiem wymaga uwierzytelnienia biometrycznego. Przed realizacją płatności konieczne jest przyłożenie kciuka do specjalnego czujnika na awersie karty, w którym dochodzi do odczytu linii papilarnych. Jeżeli odcisk zgadza się z zakodowanym uprzednio wzorcem biometrycznym, zapali się zielona dioda potwierdzająca możliwość dokonania transakcji. Po zapisaniu wzorca biometrycznego odcisku palca nikt inny, poza prawowitym posiadaczem karty, nie może dokonać transakcji. Co ważne, zaszyfrowany wzorzec biometryczny odcisku palca zapisywany jest wyłącznie na karcie płatniczej. Dane nie są przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala POS lub bankomatu podczas realizacji płatności.   

Warto zaznaczyć, że ta innowacja została już pozytywnie oceniona przez branżę i klientów. W konkursie Cashless Pay 2021 na najciekawsze rozwiązanie płatnicze, jakie zadebiutowało na polskim rynku w 2021 roku, karta biometryczna Banku Pocztowego S.A. zajęła 1. miejsce w kategorii Najciekawsza Karta Płatnicza oraz 2. miejsce w kategorii Najciekawsze Rozwiązanie Płatnicze. 

 

Załączniki

Karta biometryczna

Karta biometryczna

jpg 207,0 kB Pobierz
karta biometryczna

karta biometryczna

jpg 447,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.