Poczta Polska wprowadza nadawanie i opłacanie przesyłek Pocztex przez internet
Przesyłki nadawane szybko i wygodnie? Tak! Poczta Polska uruchomiła nowe funkcjonalności na swojej stronie www.pocztex.pl, by ułatwić Klientom zakupy nie tylko w najgorętszym, przedświątecznym okresie, ale też by być bardziej przyjazną na co dzień. To kolejna odsłona uruchomionej tydzień temu flagowej usługi kurierskiej Pocztex, którą Spółka planuje intensywnie rozwijać.
Poczta, podążając za trendami rynkowymi oraz kierując się komfortem konsumentów, udostępniła szybkie bezgotówkowe płatności za nadanie przesyłki na stronie www.pocztex.pl. Klienci odwiedzający nową stronę internetową Pocztexu, mogą już nie tylko szybko wycenić, ale też opłacić przesyłkę. Dodatkowo zyskali także możliwość samodzielnego wygenerowania i wydrukowania etykiety, co znacznie skróci czas potrzebny na obsługę w placówce pocztowej. W ramach nowych udogodnień, klienci mogą także wygenerować etykietę z opcją dokonania płatności później – np. u kuriera albo w placówce.
Nowa strona internetowa www.pocztex.pl oferuje usługi dla dwóch grup klientów: detalicznych (dla Ciebie) oraz biznesowych (dla firmy). Jeżeli chcemy szybko i wygodnie nadać paczkę, na stronie głównej wybieramy format przesyłki oraz jedno z 3 możliwych miejsc jej dostarczenia (pod adres, do punktu lub automatu pocztowego). Już tylko wskazanie tych parametrów daje możliwość poznania ceny za usługę. Po kliknięciu: „Nadaj przesyłkę” wprowadzimy bardziej szczegółowe parametry nadania, możemy skorzystać z usług dodatkowych oraz wybrać formę dostawy. Na końcu otrzymamy możliwość opłacenia przesyłki, którą zamierzamy nadać w placówce pocztowej. Po zakończeniu procesu etykieta adresowa jest przesyłana na wskazany przez klienta adres email.
– Wprowadzamy nowy standard usług świadczonych w ramach Pocztexu. Doręczenie w przewidywanym terminie D+1, czyli następnego dnia po nadaniu, to nasza odpowiedź na wymagania rynku. Klientom oczekującym błyskawicznego doręczenia ważnych przesyłek, dedykujemy usługę Na Dziś, czyli dostawę w wybranych miastach i relacjach tego samego dnia. Ponadto coraz więcej usług w ramach Pocztexu, takich jak możliwość płatności za przesyłkę, dostępnych jest on-line – zaznacza Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Prezentacja nowej oferty Pocztexu podczas konferencji prasowej 15 listopada br. była zwieńczeniem wielu miesięcy prac nad wdrożeniem rewolucyjnych zmian w usłudze. W pierwszej kolejności Poczta Polska zaprezentowała unowocześnione logo swojej marki kurierskiej. Biało-czerwone skrzydło widniejące w nowym logo Pocztexu z jednej strony symbolizuje dynamikę i szybkość, a z drugiej wyraźnie akcentuje 100% polski kapitał marki. Celem rebrandingu jest nie tylko wzmocnienie pozycjonowania marki w nowoczesnych kanałach komunikacji, ale także zaakcentowanie pozytywnych zmian, jakie odczują klienci korzystający z usługi.
Poczta Polska planuje wprowadzenie kolejnych udogodnień do swojej flagowej usługi kurierskiej, w tym między innymi nadanie przesyłki bez etykiety. Ponadto już wkrótce klienci zyskają dostęp do aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. możliwość nadania przesyłek Pocztex, ich śledzenie oraz odbiór z automatów paczkowych. Twórcą tego kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego także dostęp do dedykowanego Panelu Klienta dla osób korzystających z komputerów, będzie spółka z grupy spółek Poczty Polskiej - Poczta Polska Usługi Cyfrowe.