Neorachunki.jpg  Neorachunki.jpg

Poczta Polska zaoferuje klientom aplikację mobilną oraz panel do zarządzania przesyłkami

Poczta Polska podpisała umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego aplikację mobilną na smartfony oraz, dla osób korzystających z komputerów, dostęp do dedykowanego Panelu Klienta. Dzięki nowemu, multifunkcjonalnemu oprogramowaniu, klienci zyskają możliwość wygodnego i szybkiego zarządzania usługami oferowanymi przez Spółkę.

Umowa zawarta ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe, firmą z Grupy Kapitałowej PP, obejmuje zaprojektowanie, wytworzenie i wdrożenie kompleksowego Rozwiązania Informatycznego, w skład którego wchodzą: Aplikacja Mobilna na urządzenia przenośne oraz Panele Centralny i Klienta, dedykowane osobom, które korzystają z komputerów.

Nowy software umożliwi przygotowanie kompleksowej obsługi przesyłek KEP (kurierskich, paczkowych i ekspresowych) począwszy od nadania, po śledzenie jej drogi, kończąc na odbiorze w  automatach paczkowych. Ponadto klienci zyskają możliwość szybkiego wyszukania placówek pocztowych, skrzynek oraz punktów partnerskich, a docelowo – także realizację e-usług. Wszystkie te funkcjonalności będą dostępne zarówno w wygodnej i podręcznej formie aplikacji mobilnej jak i w formie desktopowej.

− Cyfryzacja wielu sfer życia skokowo przyspieszyła i firma usługowa musi odpowiadać na oczekiwania klientów oraz rynku lepiej, szybciej i sprawniej. Wyrazem tego jest przygotowanie aplikacji mobilnej oraz panelu do zarządzenia przesyłkami on-line, co jest szczególnie ważne w dobie rozwijającego się eCommerce. Już wkrótce nasi klienci za pomocą kilku kliknięć będą mogli nadać i odebrać przesyłkę, sprawdzą jej trasę czy znajdą pobliskie placówki pocztowe oraz punkty odbioru. Nowoczesny software, co należy podkreślić, stworzy spółka z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej – zaznacza Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej.  

Cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty, która od kilku lat przechodzi transformację biznesową. Spółka stale rozwija technologie teleinformatyczne, dostosowując kierunek zmian do preferencji konsumentów. Poczta Polska konsekwentnie buduje oraz poszerza swoje kompetencje cyfrowe. Dla tego celu w ubiegłym roku zapadła decyzja o stworzeniu własnego software house, odpowiadającego za zbudowanie zdolności całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej do samodzielnego wytwarzania i utrzymania kluczowych systemów i narzędzi IT.

– Pierwsze korzyści wynikające z decyzji o rozwoju kompetencji informatycznych wewnątrz grupy widać już teraz. Podpisanie umowy na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego dla KEP jest kolejną dużą inwestycją w cyfryzację procesów, którą zrealizuje spółka PPUC – podkreśla Krzysztof Falkowski wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

W październiku br. Poczta zleciła PPUC opracowanie nowego systemu informatyczny do zarządzania procesami logistycznymi TMS (Transportation Management System). To nowoczesne oprogramowanie zapewni optymalizację procesów transportowo-logistycznych, co przełoży się na szybkość doręczenia przesyłek do klientów oraz oszczędność wykorzystywanych surowców.

Zgodnie ze strategią Spółki na najbliższe 3 lata, Poczta Polska zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w automatyzację i informatyzację, w szczególności związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju Poczty, do których należą przesyłki kurierskie.

− Poczta Polska rozwija swoje usługi kurierskie, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Wprowadzane zmiany dotyczą zarówno inwestycji w sortery paczkowe, rozszerzamy sieć punktów odbioru, modernizujemy flotę samochodową, zmieniamy ofertę Pocztex. Jednocześnie przygotowujemy rozwiązania informatycznie dedykowane bezpośrednio klientom, bo bez informatyzacji nie ma nowoczesnych usług we współczesnym świecie. Dlatego już wkrótce konsumenci zyskają przyjazne oprogramowanie do wygodnej obsługi swoich przesyłek – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Warto przypomnieć, że obok usług logistycznych i cyfrowych, rozwój oferty kurierskiej to jeden z priorytetów dla Poczty Polskiej. Jeszcze w tym roku zaprezentowana zostanie nowa odsłona Pocztexu, który przechodzi wielopłaszczyznową transformację. Dzięki modernizacji infrastruktury i optymalizacji procesów, jakość usług świadczonych przez Pocztę Polską sukcesywnie wzrasta. Zgodnie z przyjętymi założeniami, celem do 2024 r. jest podwojenie przychodów Spółki segmentu KEP. 

Załączniki

Pocztex

Pocztex

JPG 1,8 MB Pobierz
Poczta Polska _ KEP

Poczta Polska _ KEP

jpg 1,6 MB Pobierz
 Neorachunki.jpg

Neorachunki.jpg

jpg 842,2 kB Pobierz
 Envelo_aplikacja mobilna.jpg

Envelo_aplikacja mobilna.jpg

jpg 2,7 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.