Już ponad 16 tys. punktów odbioru przesyłek Poczty Polskiej. Co 5 paczka odbierana jest w pocztowych punktach partnerskich
E-commerce

Już ponad 16 tys. punktów odbioru przesyłek Poczty Polskiej. Co 5 paczka odbierana jest w pocztowych punktach partnerskich

Sieć „Odbiór w Punkcie” Poczty Polskiej liczy ponad 16 tys. punktów i liczba ta stale rośnie. Już co 5 przesyłkę klienci odbierają w pocztowych punktach partnerskich i wciąż rozbudowywanej sieci własnych automatów paczkowych. Spółka prognozuje, że przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach wzrośnie do 30%.

Wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) to jedno z kluczowych założeń strategicznych, obrane przez Spółkę na lata 2021–2023. W odpowiedzi na potrzeby rynkowe, wynikające ze stale zwiększającego się udziału e-commerce w krajowym rynku zakupowym, Poczta planuje do końca 2022 roku rozszerzyć sieć punktów odbioru do 20 tys.

Dzięki pozyskaniu nowych partnerów biznesowych oraz rozszerzaniu współpracy z dotychczasowymi, już teraz Poczta Polska dysponuje największą w kraju siecią ponad 16 tys. punktów odbioru, których liczba stale się powiększa. 30% dynamika wzrostu liczby punktów odbioru r/r jest odpowiedzią Spółki na oczekiwania i wymagania klientów, aby zapewnić im maksymalną wygodę i elastyczność przy wybieraniu miejsca odbioru przesyłek.

Posiadamy największą w kraju sieć click & collect, którą konsekwentnie rozbudowujemy. Obecnie, wraz z partnerami, udostępniamy naszym klientom ponad 16 tys. punktów, w których komfortowo mogą odebrać i nadać przesyłki, w dogodnej lokalizacji nie tylko na terenie dużych miast i aglomeracji, ale także w mniejszych miejscowościach. Równocześnie prowadzimy intensywne prace nad rozwiązaniami logistycznymi, w tym nową odsłoną usługi Pocztex, które jeszcze sprawniej pozwolą nam dostarczać przesyłki zarówno do punktów partnerskich, jak i sieci automatów własnych – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A.

Rosnący rynek e-commerce sprzyja rozwojowi sieci punktów odbioru. Poczta Polska działa elastycznie, na bieżąco analizuje i bada preferencje klientów, odpowiadając na ich potrzeby. Działania konkurencji to również pozytywny motywator do intensywnego rozwoju sieci. W pierwszym półroczu tego roku ponad 20% przesyłek z zakupami internetowymi klientów Poczty było odbieranych w punktach odbioruPocztowcy przewidują, że w przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach paczkowych wzrośnie do 30%. Warto dodać, że 35% całej sieci punktów odbioru zlokalizowanych jest w małych miastach o liczebności poniżej 20 tys. mieszkańców (ok. 17%) oraz na obszarach wiejskich (ok. 18%).

Aktualnie, oprócz dołączania nowych punktów partnerskich, Spółka intensywnie pracuje nad rozbudową sieci własnych, zewnętrznych automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Do końca 2022 roku Poczta planuje udostępnić klientom 2 tys. takich automatów.

Poszukując najlepszych rozwiązań dla klientów, z perspektywy komfortu i wygody odbioru przesyłek, Poczta Polska S.A. zaprasza do zgłaszania miejsc – lokalizacji na ustawienie automatów do odbioru i nadawania paczek. Zapraszamy do współpracy spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe, deweloperów, samorządy lokalne oraz właścicieli nieruchomości, posiadających miejsce do instalacji automatu paczkowego na terenie osiedli mieszkaniowych, w pobliżu rozwiniętej zabudowy komercyjnej lub mieszkalnej, centrów komunikacyjno-przesiadkowych, pasaży handlowych. Kontakt poprzez formularz:  https://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/zglos-automat/formularz/

 Mapa sieci punktów odbioru Poczty Polskiej S.A. dostępna jest na stronie: https://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/