Poczta Polska dla kibiców
O Poczcie Polskiej

Poczta Polska dla kibiców

Polska reprezentacja piłkarska rozpoczyna grę na EURO 2020. Poczta Polska deklaruje, że jest gotowa na emocje sportowe. Specjalnie na to wydarzenie przygotowała biało-czerwoną ofertę kibicowską, dostępną w szerokiej sieci placówek. Spółka po 5 miesiącach tego roku zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży towarów handlowych w placówkach pocztowych o 15 proc. rok do roku.

Briefing prasowy „Poczta Polska dla kibiców” odbył się 14 czerwca br. w siedzibie Poczty Polskiej w Warszawie. W spotkaniu udział wzięli: Jan Tomaszewski, legendarny bramkarz reprezentacji, który w 1973 roku zatrzymał Anglię, Marek Matuszewski, poseł na Sejm RP i p.o. przewodniczącego stałej Komisji Sejmowej Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki oraz prezes zarządu Poczty Polskiej S.A. Tomasz Zdzikot i wiceprezes zarządu PP Andrzej Bodziony.

Bardzo się cieszę, że Poczta Polska promuje EURO 2020 i to jest bardzo ważne. Wszyscy liczymy na naszą drużynę, bo jak wiadomo „piłka jest okrągła a bramki są dwie”. Zawsze jest zatem szansa na wygraną, dlatego trzymamy kciuki za piękny wynik Polaków. Chciałbym powiedzieć tutaj także o tym, że sport jest także ważny w programie Polski Ład. Zakłada on ponad 300 nowych boisk w różnych gminach, gdzie dotąd ich nie było. Ponad 3600 boisk będzie także poddanych renowacji, bo chcemy, aby jak najwięcej młodych i starszych sportowców miało dobre warunki do uprawiania sportu – powiedział Marek Matuszewski.

–  Poczta Polska wspaniale promuje sport wśród polskiego narodu. To szczególnie ważne, by sport promować wśród młodzieży. Nie ma sportu bez kibiców. Mówi się wręcz, że kibice są dwunastym zawodnikiem każdej reprezentacji – powiedział Jan Tomaszewski. – Korzystając z okazji, że stoję tu dziś na tle znaczka pana Kazimierza Górskiego wydanego przez Pocztę, chciałbym przypomnieć o inicjatywnie nadania Stadionowi Narodowemu w Warszawie imienia tego słynnego trenera, który dla mnie osobiście był papieżem polskiej piłki i który udowodnił „że Polacy nie gęsi i swój futbol i swoich futbolistów mają” – podkreślił.  

W wyjątkowo emocjonującym okresie EURO 2020 Poczta Polska zaprasza do wspierania naszych piłkarzy i kibicowania narodowej drużynie. Spółka od lat promuje i aktywnie wspiera polski sport. Regularnie wprowadza do obiegu emisje znaczków z wybitnymi postaciami ze świata sportu narodowego. W 2021 roku Poczta Polska oddała w ręce klientów i filatelistów znaczek obiegowy emisji „Kazimierz Górski”. Natomiast postać Kazimierza Deyny znalazła się na obiegowej edycji znaczków Poczty Polskiej w 2019 roku. Znaczek z największą obecną gwiazdą polskiego futbolu Robertem Lewandowskim został wprowadzony w 2018 roku. Poczta upamiętnia także wydarzenia sportowe. W maju emisją filatelistyczną uhonorowano Drużynowe Mistrzostwa Europy w Lekkoatletyce Silesia 2021, na których polscy sportowcy zdobyli złoty medal.

- Poczta Polska od lat bardzo aktywnie wspiera sport. Robimy to w sposób właściwy dla naszej firmy. Po pierwsze wykorzystując do tego celu emisje filatelistyczne. Spółka propaguje aktywność sportową także na inne sposoby. Jesteśmy m.in. jednym z głównych partnerów reprezentacji Polski w Amp Futbolu, która święci ogromne tryumfy – powiedział Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej S.A. - Chcielibyśmy, aby placówki pocztowe były miejscem pierwszego wyboru dla każdego kibica, który poszukuje produktów związanych z aktualnymi wydarzeniami sportowymi. Od dziś w placówkach naszej firmy na terenie kraju dostępna jest specjalna kolekcja akcesoriów kibicowskich. Mocno trzymamy kciuki za biało-czerwonych i tu w tym miejscu mogę zadeklarować, że jeśli polscy piłkarze zdobędą medal, Poczta uhonoruje ich z tej okazji specjalnym znaczkiem – dodał prezes Poczty.

W tym roku ukażą się emisje filatelistyczne poświęcone bieżącym wydarzeniom sportowym: w lipcu będą to „Igrzyska XXXII Olimpiady TOKIO 2020 oraz „XVI Letnie Igrzyska Paraolimpijskie TOKIO 2020”, a we wrześniu znaczkiem pocztowym zostaną uhonorowane „Mistrzostwa Europy Amp Futbol Kraków 2021”. Do obiegu zostanie także wprowadzony znaczek okolicznościowy z okazji przypadającego w tym roku 100-lecia klubu Polonia Warszawa.

Oferta związana z wydarzeniami sportowymi jest dostępna w placówkach pocztowych. Akcja akcentująca elementy patriotyczno-sportowe będzie trwać do 13 sierpnia br. Obejmuje nie tylko produkty związane z EURO 2020, ale także z Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi Tokio 2020. Poczta, oprócz bogatej oferty flag i koszulek, oferuje szeroką paletę dedykowanych artykułów  i gry planszowe.

- Rosnące zainteresowanie ofertą usług bankowych i ubezpieczeniowych oraz ofertą towarów dystrybuowanych poprzez sieć placówek, znajdujące bezpośrednie odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych Poczty. To strategiczny krok w kierunku podnoszenia rentowności urzędów pocztowych. Chcemy, aby w placówkach były dostępne zawsze prasa i książki, artykuły biurowe, ale także sezonowe, jak flagi przed świętami państwowymi. Teraz wzbogacamy ofertę specjalnie dla kibiców sportowych – powiedział Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A.

Dostosowanie oferty sprzedażowej placówek nie tylko do sezonowych potrzeb klientów, ale także do bieżących wydarzeń sportowych i kulturalnych to jeden z elementów strategii sprzedażowej Spółki. Poczta Polska zanotowała wysoki wzrost sprzedaży asortymentu dostępnego w swoich placówkach. Po 5 miesiącach tego roku widać, że oferta przypadła do gustu klientom. Spółka zanotował wzrost przychodów z tego tytułu o 15 % w stosunku do analogicznego okresu roku 2020.  Największe wzrosty w tym okresie Poczta zanotowała w sprzedaży gier i zabawek dla dzieci (o 60%), książek i kolorowanek dla dzieci (o 50%).  Większym zainteresowaniem cieszyły się także karty i karnety wielkanocne, słodycze i napoje.