Placówki Poczty Polskiej bez przerw w obsłudze klientów, pracownicy otrzymają wolne na szczepienie
Bezpieczeństwo

Placówki Poczty Polskiej bez przerw w obsłudze klientów, pracownicy otrzymają wolne na szczepienie

Poczta Polska, jako narodowy operator pocztowy, zapewnia ciągłość świadczonych usług. Urzędy Pocztowe są dostępne dla klientów w standardowych godzinach pracy. Spółka, mając na uwadze bezpieczeństwo pracowników, zachęca do przyjmowania szczepień przeciw COVID-19. Pocztowcy mogą odbyć szczepienia w czasie pracy lub otrzymać dzień wolny na ten cel, co nie wpłynie na funkcjonowanie poszczególnych placówek w zakresie obsługi klientów.

Poczta Polska, pełniąc funkcję narodowego operatora pocztowego, świadczy usługi nieprzerwanie – od 463 lat. Obecnie, w trudnych czasach pandemii, sytuacja ta nie ulega zmianie. Placówki pocztowe pozostaną do dyspozycji klientów w pełnym zakresie (usługi pocztowe, ubezpieczeniowe, bankowe) i w standardowych godzinach pracy. Zmiany związane z funkcjonowaniem UP mogą nastąpić wyłącznie w sytuacjach wyjątkowych, takich jak np. konieczność przeprowadzenia dezynfekcji w konkretnej placówce. Poczta przestrzega ograniczeń epidemicznych, zamieszczając w witrynach placówek informacje dotyczące maksymalnej liczby klientów którzy mogą przebywać wewnątrz danego urzędu.  

- Pocztowcy pracują cały czas w trakcie epidemii, urzędy pocztowe są czynne, a korespondencja jest sortowana i doręczana – zapewnia Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Jest to możliwe, gdyż Spółka podejmuje liczne działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa nie tylko klientom, lecz także pracownikom. Od początku pandemii, systematycznie zaopatruje cały zespół w środki ochrony, a szczególną troską obejmuje grupy osób najbardziej narażone na kontakt z wirusem, a więc m.in. listonoszy, kurierów, pracowników okienkowych i pracowników sortowni. Dotychczas Poczta rozdysponowała już ponad 1 mln sztuk wielorazowych maseczek bawełnianych oraz 100 tys. maseczek bawełnianych z wymiennym filtrem, a także: 12,5 mln par rękawiczek jednorazowych, 820 tys. płynów do dezynfekcji rąk, płyny do dezynfekcji powierzchni i przyłbice. Spodziewana jest kolejna partia maseczek wielorazowych z wymiennymi filtrami, gdyż Spółka zawarła umowę na zakup 400 tys. wielorazowych maseczek bawełnianych oraz 5 mln sztuk dodatkowych filtrów do maseczek z logo.

Obecnie Poczta Polska wprowadziła możliwość uzyskania dnia wolnego na szczepienie przeciw COVID-19 w czasie godzin pracy. Zasady związane z rozliczeniem czasu pracy na rzecz szczepienia będą dotyczyły zarówno pracowników, którzy skorzystają ze szczepień jeszcze w marcu jako osoby zakwalifikowane do I etapu, jak też pozostałych Pocztowców, którzy będą podlegać szczepieniom w etapie II.  Pracownicy ze stanowiskiem zaliczanym do eksploatacji, otrzymają dzień wolny w dniu podania każdej dawki szczepionki (nie więcej niż dwa dni łącznie), osoby pracujące w administracji będą mogły wykonać szczepienie w godzinach pracy, bez konieczności odpracowywania czasu wykorzystanego na szczepienie. Przełożeni umożliwią pracownikom administracji świadczenie pracy w formie zdalnej w dniu szczepienia.

- Dla Poczty Polskiej, jako firmy zapewniającej ciągłość działania naszego Państwa jest ważne, aby pracownicy byli w jak największym stopniu bezpieczni. Zapewnienie środków ochrony osobistej to już standard, teraz ułatwiamy pracownikom zaszczepienie się. Zachęcam gorąco Pocztowców do skorzystania z możliwości zaszczepienia się. Warto to zrobić dla własnego bezpieczeństwa, ale też dla swoich bliskich oraz dla współpracowników. Taką szansę mają w pierwszej kolejności sześćdziesięciolatkowie, dlatego już teraz wprowadzamy rozwiązania ułatwiające pogodzenie szczepienia z pracą zawodową. Zależy mi na tym, aby Pocztowcy nie musieli brać zwolnień ani urlopów, a mogli się zaszczepić w czasie pracy lub korzystając z dodatkowego dnia wolnego – dodaje Andrzej Bodziony.

Realizacja programu szczepień, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Ministerstwo Zdrowia, nie wpłynie na funkcjonowanie placówek pocztowych. Poczta nie przewiduje przerw w działaniu i świadczeniu usług w zakresie obsługi klientów.