Poczta Polska ogłosiła przetarg na środki ochrony osobistej dla swoich pracowników
Bezpieczeństwo

Poczta Polska ogłosiła przetarg na środki ochrony osobistej dla swoich pracowników

Największy pracodawca w kraju ogłosił przetarg na kilka milionów środków ochrony osobistej dla pracowników. Dla 80 tys. pocztowców, z których większość obsługuje na co dzień klientów, potrzeba setek tysięcy maseczek i żeli do dezynfekcji rąk oraz miliony rękawiczek. Spółka od początku pandemii koronawirusa podejmuje szereg działań, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa tysięcy pocztowców oraz klientów. 

W ramach ogłoszonego przetargu, Poczta Polska planuje kupić 400 tys. maseczek wielokrotnego użytku. Dodatkowo pracownicy Spółki potrzebują 10 mln rękawiczek jednorazowych, 60 tys. przyłbic ochronnych oraz 5 mln wkładów filtrujących do wcześniej zakupionych maseczek. Spółka też chce zakupić w przyszłym roku 600 tys. żeli do dezynfekcji rąk w podręcznych opakowaniach oraz tysiące litrów płynów do dezynfekcji powierzchni.  

- Bezpieczeństwo klientów i pracowników jest dla nas najwyższą wartością, dlatego tak ważne jest dla nas sukcesywne zaopatrywanie naszych placówek w niezbędne środki ochrony. Pomimo pandemii nasze placówki i sortownie pracują, a listonosze oraz kurierzy doręczają dziennie kilka milionów listów i paczek – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej. 

Spółka, będąca największym pracodawcą w kraju, od początku trwania epidemii na bieżąco zaopatruje pocztowców w środki ochrony osobistej. Ostatnim zakupem było 100 tys. maseczek wielokrotnego użytku z wkładem filtrującym, które w pierwszych dniach października trafiły do pracowników Poczty w całym kraju. Dotychczas Spółka kupiła ponad milion maseczek różnego typu, 13,5 mln par jednorazowych rękawiczek oraz blisko 900 tysięcy litrów płynów do dezynfekcji rąk i 41 tys. sztuk płynów do dezynfekcji powierzchni. Pocztowcy otrzymali także ponad 81 tys. przyłbic. Środki te pomagają bezpiecznie obsługiwać klientów.  

Aby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa, pocztowcy przypominają klientom, jak ważne jest zachowywanie prawidłowego dystansu i przestrzeganie wszystkich rygorów sanitarnych. Klienci korzystający z usług w placówkach pocztowych powinni zachować nie tylko bezpieczną odległość, ale także mieć zasłonięte nos i usta. 

Oprócz tego w pocztowych placówkach zainstalowano 5,8 tys. przesłon, a w sortowniach przesyłek przeprowadzono dodatkowo blisko 460 dezynfekcji. Działania te prowadzone są cyklicznie zarówno w sortowniach regionalnych, jak też pomocniczych.