Poczta Polska: bezpieczeństwo klientów i pracowników stawiamy na pierwszym miejscu

Poczta Polska: bezpieczeństwo klientów i pracowników stawiamy na pierwszym miejscu

Bezpieczeństwo pracowników jest jednym z priorytetów Poczty Polskiej S.A. Zaopatrywanie pracowników w środki ochrony osobistej to stałe działanie Spółki realizowane od początku epidemii w Polsce. Poczta w sposób odpowiedzialny i transparentny podejmuje wszystkie działania związane z przeciwdziałaniem rozprzestrzeniania się koronawirusa, w trosce o klientów i pracowników.

Wszyscy pracownicy Poczty Polskiej na bieżąco otrzymują jednorazowe rękawiczki, maseczki ochronne oraz środki antybakteryjne. Dodatkowo ci, którzy w ramach obsługi wyborów prezydenckich roznosili pakiety do osób przebywających na kwarantannie, wyposażeni byli w maseczki FFP2, przyłbice, fartuchy oraz płyny do dezynfekcji. Od marca, czyli od pierwszego wykrycia w Polsce przypadku zachorowania na COVID-19, w Spółce działa specjalny zespół, w którym zasiadają przedstawiciele wszystkich kluczowych pionów Poczty Polskiej oraz przedstawiciele związków zawodowych. Jego zadaniem jest monitorowanie sytuacji i analizowanie każdego przypadku zakażenia koronawirusem.

- Działamy transparentnie, na bieżąco informujemy o sytuacji pracowników. Jeśli  zachodzi taka potrzeba, przekazujemy także informacje lokalnym społecznościom. Bezpieczeństwo pocztowców oraz klientów to dla nas priorytet. Nadal apelujemy do wszystkich, by zachowywać bezpieczny dystans i przestrzegać wszystkich rygorów sanitarnych. Klienci korzystający z usług w naszych placówkach powinni zachować nie tylko bezpieczną odległość, ale także powinni mieć zasłonięte nos i usta  – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

Do tej pory Poczta Polska zakupiła dla swoich pracowników blisko ponad 714 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 30 ml, 100 ml i 250 mln; ponad 60 tys. sztuk płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni w opakowaniach o większych pojemnościach. Dodatkowo pracownicy Spółki dostali blisko 10 mln par rękawiczek jednorazowych, 940 tys. maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania, 590 tys. sztuk maseczek jednorazowych oraz ponad 81 tys. sztuk przyłbic plastikowych.

- Oswoiliśmy się sytuacją pandemii, jednak nadal przykładamy dużą wagę do tego, aby pracownicy wyposażeni w środki ochrony i wiedzę, jak należy bezpiecznie obsługiwać klientów, stosowali się do zaleceń. Kampania informacyjna w tym zakresie jest w Spółce prowadzona cały czas, bezpieczeństwo klientów i pracowników stawiamy na pierwszym miejscu – podkreśla Andrzej Bodziony. 

Oprócz zakupu środków ochrony osobistej Poczta Polska zainstalowała w swoich placówkach ponad 5,6 tys. przesłon, które są dodatkowym zabezpieczeniem. W sortowniach i wszędzie tam, gdzie pracuje dużo osób, wprowadzono codzienne mierzenie temperatury. W ramach działań prewencyjnych przeprowadzono także ponad 220 dezynfekcji we wszystkich sortowniach, kolejne dezynfekcje będą odbywały się na bieżąco.