Poczta Polska: znaczący wzrost liczby przesyłek z Chin
E-commerce

Poczta Polska: znaczący wzrost liczby przesyłek z Chin

Pomimo trwającej pandemii Spółka odnotowała pokaźny wzrost liczby przesyłek trafiających do Polski z krajów dalekiego wschodu. Efektywna współpraca z partnerami biznesowymi z Azji przynosi Poczcie wymierne korzyści. Odnotowano wzrost przesyłek z tego kierunku na poziomie 30% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. 

– Pandemia koronawirusa zmieniła wiele w handlu międzynarodowym. Mimo niecodziennej sytuacji i wielu utrudnień Poczta Polska odnotowuje znaczący wzrost ilości paczek przybywających do Europy z Państwa Środka. Polacy nie stracili zainteresowania zakupami z tej części świata. Rozwijając kontakty biznesowe Spółki jesteśmy w stanie stawać na wysokości zadania i odpowiadać na potrzeby naszych Klientów – mówi Krzysztof Górski, Dyrektor Biura Współpracy i Handlu Międzynarodowego w Poczcie Polskiej.

Pomimo trudności w organizowaniu transportu międzynarodowego nasi strategiczni partnerzy, w tym AliExpress, dokładają wszelkich starań, aby przesyłki mogły skutecznie i sprawnie dotrzeć do naszej sieci i finalnego odbiorcy.

– Obecną dobrą sytuację platformy na Polskim rynku zawdzięczamy m.in. stabilnej współpracy z Pocztą Polską podczas pandemii, która pomogła utrzymać silny wzrost transgranicznego handlu elektronicznego w tym okresie – powiedział Gary Topp, Central and Eastern Europe Regional Director at AliExpress.

Listy stanowią obecnie główne źródło przychodów Poczty Polskiej. Wobec spadku tradycyjnej korespondencji Poczta Polska rozwija usługi na rosnących rynkach, do których należy międzynarodowy rynek e-commerce. Zgodnie ze strategią Spółki, obsługa międzynarodowego rynku paczkowego jest jednym z głównych filarów rozwoju. Celem Poczty Polskiej jest koordynacja wymiany handlowej między Azją a Unią Europejską.