Listonosz_1.jpg Listonosz_1.jpg

Poczta Polska jako jedyna firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych

Każdego dnia ponad 25 tys. listonoszy zatrudnionych w Poczcie Polskiej doręcza listy i paczki milionom Polaków. Poczta, jako największa i kluczowa spółka infrastrukturalna w kraju dysponuje odpowiednim potencjałem i doświadczeniem, które jest potrzebne do technicznej obsługi wyborów korespondencyjnych.

Operatorzy pocztowi i kurierscy w Polsce i na świecie nadal realizują swoje zadania każdego dnia. Pandemia przeorganizowała jedynie sposób, w jaki to robią. Przesyłki nadal trafiają do obywateli, tyle że w bardziej bezpiecznej formie, zgodnej z rozporządzeniami Ministra Zdrowia i zaleceniami ekspertów.

W ramach procedowanej w Parlamencie RP ustawy Poczta Polska ma technicznie obsłużyć głosowanie korespondencyjne w wyborach prezydenckich. Rola Poczty Polskiej polegać będzie na dostarczeniu do wyborców pakietów wyborczych, a następnie przekazania kart wyborczych do obwodowych komisji wyborczych. Będzie to dodatkowe zadanie logistyczne dla operatora pocztowego, porównywalne z grudniowym pikiem przedświątecznym, w którym pocztowcy dostarczają klientom większą liczbę przesyłek, niż w innych okresach w roku.

 Wyznaczone nam zadanie jest potwierdzeniem wartości Poczty Polskiej jako instytucji zaufania publicznego. Zrealizujemy je z najwyższą starannością, tak jak czynimy to każdego dnia od ponad 460 lat. Każdego roku dostarczamy ponad 1,5 mld przesyłek. W ubiegłych latach dostarczaliśmy pakiety do głosowania do osób niepełnosprawnych, od 11 lat odpowiadamy też za dostawę do szkół pakietów maturalnych. Żaden inny podmiot w Polsce, co oczywiste, nie ma tak bogatego doświadczenia jeżeli chodzi o doręczanie różnego rodzaju przesyłek – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

W spółce trwają przygotowania do technicznej obsługi wyborów, intensywne prace mają na celu przygotowanie wszelkich rozwiązań logistycznych, informatycznych i organizacyjnych, które zapewnią sprawną obsługę procesu wyborczego. Poczta dysponuje kadrą nie tylko logistyków, ale też informatyków i innych specjalistów, którzy zadbają o zaplanowanie bezpiecznego przebiegu dostarczania pakietów wyborczych. Trwa nabór pracowników, którzy poza swoim dotychczasowym zakresem obowiązków, będą wspierać obsługę wyborów. Odpowiednie wytyczne i szkolenia otrzymają listonosze i wszystkie osoby zaangażowane w realizację zadań związanych z wyborami.

 Dzięki naszym pracownikom oraz możliwościom organizacyjno-logistycznym jesteśmy jedynym w Polsce podmiotem zdolnym do skutecznej obsługi wyborów korespondencyjnych. Traktujemy tę misję jako zaszczyt i zobowiązanie wobec obywateli  – podkreśla Grzegorz Kurdziel.

Poczta Polska zatrudnia ponad 80 tys. pracowników na umowy o pracę, dysponuje flotą ponad 6 tys. aut dostawczych różnego typu oraz siecią ponad 7,6 tys. placówek pocztowych.

Załączniki

Listonosz_1.jpg

Listonosz_1.jpg

jpg 200,4 kB Pobierz
Sortownia_ Poczta Polska

Sortownia_ Poczta Polska

jpg 1,8 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.