Poczta Polska upraszcza procedury odbioru korespondencji dla firm

Poczta Polska upraszcza procedury odbioru korespondencji dla firm

Poczta Polska umożliwia klientom biznesowym złożenie pełnomocnictwa pocztowego przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. To rozwiązanie, które może być szczególnie przydatne w sytuacji, gdy firmy przeszły na pracę zdalną, poza swoją siedzibą.

Pełnomocnictwo pocztowe umożliwia bezproblemowy odbiór przesyłek nadsyłanych do danej firmy. - Obecna sytuacja epidemiczna stawia przed nami nowe wyzwania. Wprowadzamy dla klientów nowe rozwiązanie, które służy sprawniejszej obsłudze przesyłek. Wielu z naszych klientów biznesowych ograniczyło liczbę pracowników w swoich siedzibach, wielu zdecydowało się na pracę zdalną. Dzięki pełnomocnictwu pocztowemu odbiór przesyłek będzie zdecydowanie łatwiejszy – mówi Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży z Poczty Polskiej.

Aby skorzystać z takiej możliwości klient biznesowy powinien wypełnić druk pełnomocnictwa pocztowego, który można pobrać tutaj. Po wypełnieniu formularza należy opłacić usługę. Wysokość kwoty musi odpowiadać liczbie i rodzajowi udzielonych pełnomocnictw pocztowych w wysokości zgodnej z cennikiem opłat dodatkowych. Na wszelkie pytania odpowiedzi udzieli przedstawiciel Poczty wskazany w umowie.

Należy jednak pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, przesyłki nadawane przez sądy i prokuratury nie mogą być wydawane pełnomocnikowi, któremu udzielono pełnomocnictwa pocztowego złożonego przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

W ramach działań przyjętych w ostatnim czasie Poczta Polska uprościła procedury związane z odbieraniem paczek i listów. Wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości - pracownikowi Poczty dokumentu tożsamości. Ten spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę. Z kolei w przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, o ile tylko nadawca podał numer telefonu odbiorcy, przed ich doręczeniem odbiorca otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Co więcej, za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować np. kartą płatniczą. Kurierzy zostali bowiem wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy Blikiem.