Poczta Polska: nasi klienci kupują coraz więcej książek
Usługi i produkty

Poczta Polska: nasi klienci kupują coraz więcej książek

Ponad 3,5 mln egzemplarzy książek sprzedano w placówkach Poczty Polskiej w 2019 roku. To o blisko 4% więcej w porównaniu do danych z roku 2018.

Ubiegły rok był wyjątkowy z uwagi na Nagrodę Literackiego Nobla dla Olgi Tokarczuk. W pocztowych placówkach sprzedano ponad 50 tys. książek noblistki. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także inne nowości wydawnicze. – Na bieżąco kreujemy  ofertę wydawniczą, a z naszych doświadczeń wynika, że dobrze sprzedają się pozycje związane tematycznie z obchodzonymi rocznicami, ale również książki autorów bestsellerów oraz literatura dla dzieci – mówi  Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu  Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

 Najwyższą sprzedaż w styczniu osiągnęła nowa powieść Heather Morris  „Podróż Cilki”, wśród najpopularniejszych pozycji znalazł się również  „Tatuażysta z  Auschwitz” tej autorki. W pocztowej ofercie można kupić m.in. „Kazanie na Areopagu” Karola Wojtyły, „Głosy z zaświatów” Remigiusza Mroza, „Koniec samotności” Janusza Leona Wiśniewskiego, a także  „Cudne manowce” Magdy Grzebyk.

Klienci Poczty Polskiej wydali w zeszłym roku około 425 mln zł na produkty sprzedawane w placówkach. Aż 25 procent przychodu z działalności handlowej stanowiła sprzedaż książek i prasy. Sprzedaż wydawnictw ma szczególne znaczenie w małych miejscowościach i na wsiach.

Poczta Polska, dzięki swojej sieci placówek jest obecna we wszystkich gminach w całym kraju.  W ok. 7,5 tys. punktów można zapoznać się z najnowszą ofertą sprzedażową, a także skorzystać z szerokiej oferty usług pocztowych, finansowych i bankowych.