Listy_ placówka pocztowa_ Poczta Polska Listy_ placówka pocztowa_ Poczta Polska

Poczta Polska: nasi klienci kupują coraz więcej książek

Ponad 3,5 mln egzemplarzy książek sprzedano w placówkach Poczty Polskiej w 2019 roku. To o blisko 4% więcej w porównaniu do danych z roku 2018.

Ubiegły rok był wyjątkowy z uwagi na Nagrodę Literackiego Nobla dla Olgi Tokarczuk. W pocztowych placówkach sprzedano ponad 50 tys. książek noblistki. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także inne nowości wydawnicze. – Na bieżąco kreujemy  ofertę wydawniczą, a z naszych doświadczeń wynika, że dobrze sprzedają się pozycje związane tematycznie z obchodzonymi rocznicami, ale również książki autorów bestsellerów oraz literatura dla dzieci – mówi  Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu  Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

 Najwyższą sprzedaż w styczniu osiągnęła nowa powieść Heather Morris  „Podróż Cilki”, wśród najpopularniejszych pozycji znalazł się również  „Tatuażysta z  Auschwitz” tej autorki. W pocztowej ofercie można kupić m.in. „Kazanie na Areopagu” Karola Wojtyły, „Głosy z zaświatów” Remigiusza Mroza, „Koniec samotności” Janusza Leona Wiśniewskiego, a także  „Cudne manowce” Magdy Grzebyk.

Klienci Poczty Polskiej wydali w zeszłym roku około 425 mln zł na produkty sprzedawane w placówkach. Aż 25 procent przychodu z działalności handlowej stanowiła sprzedaż książek i prasy. Sprzedaż wydawnictw ma szczególne znaczenie w małych miejscowościach i na wsiach.

Poczta Polska, dzięki swojej sieci placówek jest obecna we wszystkich gminach w całym kraju.  W ok. 7,5 tys. punktów można zapoznać się z najnowszą ofertą sprzedażową, a także skorzystać z szerokiej oferty usług pocztowych, finansowych i bankowych.

Załączniki

Listy_ placówka pocztowa_ Poczta Polska

Listy_ placówka pocztowa_ Poczta Polska

jpg 2,3 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.