Sortownia_ Poczta Polska  Sortownia_ Poczta Polska

Poczta Polska: dane z 2019 roku potwierdzają, że e-commerce napędza polską gospodarkę

W porównaniu z 2018 rokiem, liczba obsłużonych przez pocztowców paczek i przesyłek kurierskich wzrosła o blisko 19%. Jednocześnie klienci wysłali o 9% mniej listów. Poczta Polska spodziewa się, że w 2020 e-commerce nadal będzie się dynamicznie rozwijać. 

2019 rok był rekordowy dla Poczty Polskiej pod względem liczby obsłużonych paczek i przesyłek kurierskich. Operator pocztowy utrzymuje czołową pozycję na rynku usług KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych).

W ubiegłym roku przychody z obsługi paczek i przesyłek kurierskich wyniosły 1,05 mld złotych. Wzrost liczby obsługiwanych przesyłek na poziomie 18,6% to wynik o kilka punktów procentowych powyżej rynku. Rozwój e-commerce bardzo pozytywnie wpływa na usługi KEP i wiele innych segmentów polskiej gospodarki mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Wysoki wynik to w dużej mierze zasługa rekordowego szczytu przedświątecznego, który rozpoczął się już na początku listopada. Najbardziej pracowity dla pocztowców był okres tuż przed Bożym Narodzeniem, czyli drugi i trzeci tydzień grudnia. W porównaniu z rokiem 2018, w ostatnim przedświątecznym tygodniu Poczta obsłużyła o 40% paczek więcej. Zgodnie z przewidywaniami, rekord dzienny zanotowano 16 grudnia.  Po tym terminie liczba przesyłek KEP spadła, ale nadal utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Dane z pierwszej połowy stycznia 2020 r. pokazują, że wolumeny przesyłek e-commerce dorównują tym z listopada ubiegłego roku. Według ekspertów na ten wynik złożyły się przede wszystkim wyprzedaże oraz zwroty. 

Poczta, przygotowując się do obsługi rosnącej liczby przesyłek, powiększyła w 2019 roku powierzchnię sortowni o 23 tys. m2, a do obsługi w szczycie przedświątecznym zatrudniła dodatkowo ponad 4 tys. osób, z czego ponad 2,3 tys. na umowy o pracę i  ponad 1,7 tys. na umowy zlecenia.

Największe wzrosty Poczta Polska odnotowała w punktach odbioru (pocztowych i partnerskich). W 2019 roku do pocztowej sieci click&collect trafiała co czwarta paczka obsłużona przez Pocztę Polską, a w grudniu już co trzecia. W porównaniu z 2018 rokiem, popularność punktów odbioru znacząco wzrosła, a liczba paczek doręczanych w ten sposób podwoiła się.

W całej Polsce Poczta razem z partnerami (sklepy Żabka, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe RUCH) udostępnia 12 tys. punktów odbioru oraz 200 automatów paczkowych zlokalizowanych w marketach Biedronka i placówkach pocztowych. Wszystkie lokalizacje można znaleźć na stronie: odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl

Załączniki

Poczta Polska _ w placówce pocztowej

Poczta Polska _ w placówce pocztowej

jpg 2,6 MB Pobierz
Sortownia_ Poczta Polska

Sortownia_ Poczta Polska

jpg 1,8 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.