Poczta Polska #mamaprzodem Poczta Polska #mamaprzodem

Poczta Polska: w naszych placówkach osoby uprzywilejowane obsługiwane są poza kolejnością

W czerwcu br. w placówkach Poczty Polskiej pojawią się specjalne oznaczenia informujące o tym, że osoby uprzywilejowane mają pierwszeństwo obsługi. Dotyczy to kobiet w ciąży, osób z dziećmi do 2 roku życia oraz osób z niepełnosprawnościami. 

Wprowadzeniu nowych regulacji towarzyszy akcja informacyjna skierowana do klientów i pracowników Poczty Polskiej. Uregulowanie przepisów i start akcji informacyjnej zbiega się z obchodzonym 26 maja Dniem Matki. W social mediach hasłem akcji jest hasztag #mamaprzodem.

W ostatnich latach zwyczaj przepuszczania osób uprzywilejowanych został trochę zapomniany. Zdarzają się sytuacje, kiedy kobiety w ciąży lub osoby z niepełnosprawnościami  ruchowymi muszą czekać na swoją kolej. Nie zawsze nasi pracownicy  są w stanie dostrzec takie osoby i obsłużyć je poza kolejnością. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie odpowiednich oznaczeń – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.  

Kwestia priorytetowej obsługi klientów uprzywilejowanych nie jest obecnie uregulowana w przepisach prawa powszechnie obowiązującego. Wprowadzenie tego rodzaju zasad zależy od usługodawcy. W Poczcie Polskiej obowiązywały standardy, które określały, jak obsługiwać klientów uprzywilejowanych. Ponieważ do operatora dochodziły sygnały, że mogą być różnie interpretowane, zastąpiono je wewnętrznym aktem prawnym, który oprócz obsługi poza kolejnością reguluje kwestię oznaczeń umieszczanych w miejscach widocznych dla klientów. 

Mamy w Poczcie

W Poczcie Polskiej większość z prawie 81 tys. pracowników to kobiety, a ponad 35 tys. z nich posiada dzieci zgłoszone przez pracodawcę do ubezpieczenia zdrowotnego.

Najwięcej pocztowych mam posiada dwójkę dzieci – 16,7 tys., druga pod względem liczebności grupa to matki jedynaków – 12,8 tys. pań.  Trzy pracownice posiadają dziewięcioro  dzieci, a trójkę pociech  ma 4,7 tys. pracownic Poczty Polskiej. Mamy korzystające z urlopów macierzyńskich i wychowawczych to rocznie kilka tysięcy osób. Poczta zatrudnia pracowników na zastępstwo, czekając na ich powrót do pracy.

 

 

Załączniki

Poczta Polska #mamaprzodem

Poczta Polska #mamaprzodem

jpg 969,6 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.